-
Data: 2020-09-05 10:10:47
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Thu, 3 Sep 2020 11:46:11 +0200, cef
> W tym języku nie poczytam.
> To chyba ten materiał, którego opis zapodał Cavallino.
> Potwierdza on tylko to o czym pisałem,
> że przewagi jednej lub drugiej opcji jeśli
> chodzi o całkowitą emisję w całym cyklu
> wyprodukowania, użytkowania i utylizacji
> nie są jakieś dramatycznie duże i pisanie, że
> coś jest bardziej eko od czegoś innego
> jest nieuprawnione, bo czynników do zliczenia jest tam jeszcze
> pełno nieuwzględnionych..
Akurat takich czynników nie uwzględnia które przeważają zdecydowanie szalę
na korzyść EV, między innymi niska emisja (nie pomerdaj znowu z "niską
emisyjnością") która bezpośrednio i negatywnie wpływa na zdrowie ludzi (a z
tego potem musza się leczyć nie tylko za swoje, ale i za publiczne
pieniądze).
> Zatem pisanie, że spalinowy smrodzi o wiele bardziej
> jest nadużyciem i zawsze się przyczepię jak będziesz
> tak perorował.
Oczywiście że smrodzi bardziej. Wystarczy sobie stanąć na ulicy w szczycie
a potem w nocy i poczuć różnicę na własnym nosie. Emisji hałasu się tak
łatwo nie sprawdzi, ale fakty są takie że ICE zatruwają atmosferę znacznie
bardziej, bo silniki spalinowe na zewnątrz nie są W OGÓLE wyciszone (poza
wydechem). Różnicę słychać w środku, w wyciszonej kabinie, na co
przedstawiałem nagrania porównawcze -- na zewnątrz EV vs ICE to już w ogóle
przepaść (co zresztą sam potwierdziłeś stwierdzając że przez ciszę piesi są
w niebezpieczeńśtwie, choć wcale nie są, co pokazuje moje doświadczenie).
> W sumie spaliniakom
> trudno utrzymać jakieś małe wartości, bo dokładają
> dużo w czasie użytkowania a służą głównie do
> klepania kilometrów do czego z kolei elektryki się nie nadają
> i jest im ciężko wyrównywać statystyki przebiegiem,
Oczywiście że się nadają, ba, EV najbardziej się opłaca właśnie przy dużych
przebiegach. Dlatego między innymi jeszcze sobie EV nie kupiłem, bo jeżdżę
relatywnie mało i mnie zwyczajnie na niego nie stać. Zresztą kłamstwem
jest, że ICE są do klepania km, skoro ŚREDNI przelot w UE to 60km/dzień.
> więc można sobie
> tymi wskaźnikami manewrować zakładając jakieś czasy użytkowania
> w zależności od potrzeb czyli doliczać drugą baterię elektrykowi po
> kilku latach i w ten sposób mu powiększać złe dane.
To nie jest manewrowanie, tylko manipulowanie. Baterie w Teslach (i nie
tylko) pokazują że ubytek pojemności jest znikomy, przy 500tkm przelotu w
porywach 15% (i tu mowa o przykładzie Tesli S która była bardzo mocno
eksploatowana na taksówce) nie kwalifikuje baterii do wymiany. Z pewnością
chętny na zasięg -15% się jeszcze znajdzie, a potem jeszcze chętny na auto
z zasięgiem -30% też. Założenie że TRZEBA będzie wymieniać baterię w cyklu
działania auta jest absurdalne. Co więcej, ta bateria jeszcze długo posłuży
po tym jak karoseria i nadwozie trafi na złom (koncerny, w tym np.
Mitsubishi, odkupuje baterie ze swoich zużytych samochodów i wrzuca je do
swoich powerbanków). Ja nie wiem czemu nie chcesz tego przyjąć do
wiadomości.
> Do sprawy ładowarek nie chce mi się wracać,
> ale przyczepiłem się do Twojego stwierdzenia,
> że jesteśmy przywiązani do trujących
> atmosferę wyziewami i hałasem spaliniaków.
Spaliniaki trują niską emisją? Trują. Silnik spalinowy nie wyciszony nijak
z zewnątrz hałasuje? Oczywiście że hałasuje, nawet w wyciszonej kabinie go
słychać, a co dopiero na zewnątrz.
> I stąd w ogóle moje odniesienie do całości
> emitowanych zanieczyszczeń.
Borze, ale to jest inna kwestia, a i tak widać że w tej kwestii EV jest na
równi, choć jak urealnić parametry (zamiast się pierać na katalogach) to EV
jest już lepszy.
> Nie kwestionuję przecież, że EV jest cichy
> i bardziej czysty w końcowym użytkowaniu.
E... :D
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.20 13:39 cef
- 05.09.20 13:51 Frakon
- 06.09.20 18:40 Myjk
- 06.09.20 19:29 cef
- 06.09.20 20:11 Myjk
- 06.09.20 20:38 cef
- 07.09.20 16:39 Myjk
- 07.09.20 18:34 cef
- 08.09.20 10:09 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 11:30 J.F.
- 08.09.20 14:03 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 15:59 J.F.
- 09.09.20 07:51 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A