  • Data: 2020-09-07 16:39:06
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 6 Sep 2020 20:38:31 +0200, cef

    > Na dopłaty nie zwracam uwagi i chyba nigdy się o nich nie wypowiadałem.
    > Co do krótkowzroczności, to raczej warto spojrzeć jak miałoby to niby
    > wyglądać gdyby zechciało więcej osób. Nie krótkowzroczność tylko realna
    > ocena tego co jest dostępne i za jaką cenę - zdrowia, wygody, kosztów
    > itp

    Realnie myślenie to wygląda tak: Kupię spaliniaka 30-50% taniej, chociaż
    mam więcej, a potem, za 30 lat 3x tyle wydam na leczenie żeby do piachu nie
    pójść i się jeszcze pomęczyć na tym łez padole. Tylko wtedy już nikt nie
    myśli ile kasy pompuje, bo nic bardziej od zdrowia się nie liczy wtedy, nie
    pamiętam i nie rozważa gdzie popełnił błędy, bo i tak nic już nie zmieni. I
    to jest problem. I to się przejawia we wszystkich zakresach, np. w żywieniu
    jest to samo. Ludzie przestaje palić papierosy dopiero jak uciekają śmierci
    spod kosy na stole operacyjnym, zaczynają się zdorowo odżywiać, sport
    uprawiać jak ledwo się ruszają itp. itd.

    > No ale wracamy do podstaw tej wymiany zdań.
    > Żeby patrzeć po Twojemu (nie truć się i oddychać swobodnie)
    > szukam co by tu kupić i nic nie ma.
    > Jest to na razie bariera czysto ekonomiczna, bo EV jest
    > prostszy w konstrukcji, więc powinien być tańszy od spaliniaka.
    > I będzie tańszy jak będzie produkowany masowo.
    > Tylko kiedy to będzie? I czy nadąży infrastruktura?

    Na zachodzie sobie radzą.

    > Cóż samochód też przechodził różne etapy -
    > mam na półce taką książkę "Dzieje samochodu"
    > i tam dla pokazaniai rozwoju przywołane są jakieś bolidy z mitologii wręcz,
    > potem parowe, elektryczne(!) i dopiero potem spalinowe.
    > A i w samych sinikach spalinowych mieliśmy różne kierunki.
    > Przeskok na inną technologię nie nastąpi w ciągu 10lat.

    To nie jest aż taki przeskok jak w przypadku koń-samochód. Ja myślę że to
    tylko i wyłącznie kwestia zmiany mentalności a nie zasobów.

    --
    Pozdor
    Myjk