  • Data: 2020-09-06 20:11:44
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 6 Sep 2020 19:29:45 +0200, cef

    > Dla mnie nawet nieistotny.
    > Gdybym decydował się na zakup EV, to nie z powodu eko
    > ani oszczędności, ale bardziej, żeby spróbować czegoś nowego,
    > ciekawego.

    No ale to jest wynik właśnie krótkowzroczności. Zatruwanie (się) tym co
    wylata z rury spaliniaka to średnio -5 lat życia, a wcześniej leczenie w
    setkach tysięcy zł (niby z publicznych, ale coraz częciej z własnych, jak
    choroba ciśnie to się nie oszczędza tylko idzie prywatnie). Z powodu hałasu
    stres i kolejne lata w plecy i leczenie. W świetle tego pisanie że dopłaty
    to żerowanie na biednych, że się nie opłacają EV (bo drogie), brzmi jak
    ponury żart.

    > Coś w tym jest ale z relacji Cavallino zrozumiałem, że on jest w stanie
    > tak sobie zaplanować podróż, żeby ładować się tylko na bezpłatnych.
    > To znaczy, że ma to dla niego kosztowo jakieś znaczenie i wybiera tanie
    > rozwiązanie.

    Nie wiem co na to tenże osobnik, bo mnie za "kapelusiarstwo" (a tak realnie
    to w wyniku braku zrozumienia tego co pisałem) parę lat temu wrzucił do KF,
    to i ja go wrzuciłem do kibla żeby doń nie pisać jałowo. :P

    > Ja miałbym ładowanie w pracy, ale tam mam prąd po 0,75zł/kWh

    0,75 zł/kWh to nadal, przy 20kWh/100km (przypominam, tyle żre mój klocowaty
    PHEV) daje koszty przejazdu o mniej niż połowę niższe jak w ekwiwalencie
    spalinowym (w przypadku mojego Outlandera PHEV to akurat bardzo łatwo
    porównać, bo jest i PHEV i ICE w identycznej budzie).

    > Zakaz nie musi być bezpośredni i też nie stanie się to z dnia na dzień.
    > Niepokoją mnie takie zapowiedzi w niektórych krajach, że od 2030 czy 2040
    > nie będą rejestrować spaliniaków, bo nie bardzo sobie wyobrażam
    > zmianę modelu mobilności w ciągu 20 lat. Pewnie im zmięknie rura za 20 lat.

    Ale tak samo sobie nie wyobrażano kiedyś rezygnacji z koni. Weźmy takiego
    Pawlaka dla przykładu... Kargul był jednak postępowy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk