-
Data: 2020-09-06 20:11:44
Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sun, 6 Sep 2020 19:29:45 +0200, cef
>> Ponieważ to ten "ostatni" etap jest najistotniejszy a zazwyczaj niestety
>> pomijany.
>
> Dla mnie nawet nieistotny.
> Gdybym decydował się na zakup EV, to nie z powodu eko
> ani oszczędności, ale bardziej, żeby spróbować czegoś nowego,
> ciekawego.
No ale to jest wynik właśnie krótkowzroczności. Zatruwanie (się) tym co
wylata z rury spaliniaka to średnio -5 lat życia, a wcześniej leczenie w
setkach tysięcy zł (niby z publicznych, ale coraz częciej z własnych, jak
choroba ciśnie to się nie oszczędza tylko idzie prywatnie). Z powodu hałasu
stres i kolejne lata w plecy i leczenie. W świetle tego pisanie że dopłaty
to żerowanie na biednych, że się nie opłacają EV (bo drogie), brzmi jak
ponury żart.
> Coś w tym jest ale z relacji Cavallino zrozumiałem, że on jest w stanie
> tak sobie zaplanować podróż, żeby ładować się tylko na bezpłatnych.
> To znaczy, że ma to dla niego kosztowo jakieś znaczenie i wybiera tanie
> rozwiązanie.
Nie wiem co na to tenże osobnik, bo mnie za "kapelusiarstwo" (a tak realnie
to w wyniku braku zrozumienia tego co pisałem) parę lat temu wrzucił do KF,
to i ja go wrzuciłem do kibla żeby doń nie pisać jałowo. :P
> Ja miałbym ładowanie w pracy, ale tam mam prąd po 0,75zł/kWh
0,75 zł/kWh to nadal, przy 20kWh/100km (przypominam, tyle żre mój klocowaty
PHEV) daje koszty przejazdu o mniej niż połowę niższe jak w ekwiwalencie
spalinowym (w przypadku mojego Outlandera PHEV to akurat bardzo łatwo
porównać, bo jest i PHEV i ICE w identycznej budzie).
> Zakaz nie musi być bezpośredni i też nie stanie się to z dnia na dzień.
> Niepokoją mnie takie zapowiedzi w niektórych krajach, że od 2030 czy 2040
> nie będą rejestrować spaliniaków, bo nie bardzo sobie wyobrażam
> zmianę modelu mobilności w ciągu 20 lat. Pewnie im zmięknie rura za 20 lat.
Ale tak samo sobie nie wyobrażano kiedyś rezygnacji z koni. Weźmy takiego
Pawlaka dla przykładu... Kargul był jednak postępowy. ;)
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.20 20:38 cef
- 07.09.20 16:39 Myjk
- 07.09.20 18:34 cef
- 08.09.20 10:09 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 11:30 J.F.
- 08.09.20 14:03 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 15:59 J.F.
- 09.09.20 07:51 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=