  • Data: 2011-09-18 00:48:52
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:j53dui$gfu$1@news.onet.pl...
    > W dniu 17.09.2011 15:55, Lelek@ pisze:

    > Assembler ćwiczy abstrakcyjne myślenie? Przynajmniej u mnie nie ćwiczył -
    > pisałem we własnym pseudokodzie a potem to dopiero 'kompilowałem' do
    > assemblera. Myślenie w assemblerze wymagało skupiania się na zbyt dużej
    > ilości szczegółów. Ale może po prostu go za słabo znałem...

    Powiem tak - assembler pozwala pojąć zasadę działania sprzętu i później
    mamy pojęcie jak pewne rzeczy przekładają się na zajętość stosu, zajętość
    pamięci itd. Gdybym teraz się uczył programowania od zera, to czegoś
    obiektowego. Ja np. znałem assembler, znałem C, jednak gdy poszedłem na
    studia to wczucie się w zasady obiektowości wymagało trochę wysiłku.
    Assembler dał mi tyle, że pojęcia typu bajt, bit, rolowanie, negacja,
    maska, operacje typu AND, OR miałem w jednym paluszku, liczby z systemu
    binarnego na szesnastkowy, czy dziesiętny mogłem przeliczać w pamięci.
    znałem na pamięć potęgi liczby 2 gdzieś tak do okolicy 2^24, wiedziałem jak
    są zapisywane liczby zmiennoprzecinkowe w pamięci i to chyba tyle. No może
    jeszcze słowa typu stos, sterta, kolejkowanie zadań mnie nie przerażały.