    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka C - co radzicie ?
    Date: Fri, 05 Jun 2009 18:01:40 +0200

    cepu69 schrieb:

    > Biorac to pod uwage oraz "przemyslenia" zponizszych postow dziwi mnie brak
    > konkluzji pt. Kod nalezy pisac w sposob w miare prosty i czytelny bo :
    > 1. Autor nie jest jedynym jego uzytkownikiem
    > 2. Pamiec autora jest zawodna

    Konkluzja chyba oczywista i kawanaławizmu nie potrzeba. A jak potrzeba,
    to się pod tym podpisuję wszystkimi członkami. Bywają coprawda istoty
    programistyczne, które myślą, że jak program napiszesz czytelnie i
    dobrze skomentujesz, to po pierwsze będzie wolniej działał, a po drugie
    siedzisz jako programista na zaminowanym stołku. A to może się akurat
    obrócić przeciwko takiemu. Taki przypadek: mieliśmy w robocie studenta
    piszącego pracę dyplomową. Pisał porządne programy, znaczy działały, był
    szybki etc. Zrobił wszystko na czasie, obronił się na bdb. Po dyplomie
    nie mogliśmy go przyjąć, bo akurat było cienko z możliwością zapłacenia
    mu normalnej pensji, więc odszedł i chciał się zwerbować do innej firmy.
    Pech chciał, że szef nowej firmy to kumpel naszego szefa. No i się
    zdzwonili, a szef słyszał jak fakuję nad programem studenta. Podszedł,
    popytał, obejrzał i dał cynk kumplowi. No i były student nie dostał
    fajnej pracy, choć według aplikacji i CV był na pierwszym miejscu.
    Szukali jednak ludzi, którzy potrafią pracować w zespole i nic się nie
    wali jak w trakcie projektu ktoś pójdzie na chorobowe czy urlop.

    Waldek