    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Naprężenia spawalnicze - programy
    Date: Tue, 25 Oct 2011 15:43:18 -0700 (PDT)

    On Oct 25, 8:33 pm, AMX <r...@b...cy> wrote:
    > [..]
    >
    > Dlaczego? Możesz to rozwinąć?

    Po pierwsze, programy posługujące się modelami materiału
    odpowiadającymi zachowaniu się metalu w zakresie temperatury od grubo
    powyżej liquidusu do pokojowej, kosztują dużo kasy. Po drugie,
    inżynier potrafiący coś takiego użyć, kosztuje jeszcze więcej kasy. Po
    trzecie, żeby osiągnąć zadowalający wynik, trzeba spoinę posiatkować
    na bardzo drobne elementy, co oznacza że zwykły pecet da sobie radę ze
    spoiną króciec do płaszcza, ale cały zbiornik już może być zbyt
    wielkim wyzwaniem dla mocy obliczeniowej. Tymczasem zagadnieniem jest
    na przykład statek ze wszystkimi blachami i wszystkimi spoinami. I
    choćby przyszło tysiąc inżynierów i każdy włączyłby tysiąc komputerów,
    to i tak pod wieczór przyjdzie ekipa: jeden ma palnik, drugi kubeł z
    wodą. Patrzą, krzywa ściana:
    -Ja tu podgrzeję, a jak krzyknę to ty tu chluśniesz pół kubła. Ściana
    po ścianie, w dwa dni wyprostują wszystko. I nagle się okazuje że
    wszystko można: na pałę pospawać kiepskimi spawaczami, nie przejmować
    się żadnymi inżynierami, tylko prostowaczom płacić dobrze, żeby im się
    nie chciało lepszej roboty szukać.
    Konrad
    PS platformy spawa się bez oszukaństwa :)