  • Data: 2011-10-26 14:45:28
    Temat: Re: Naprężenia spawalnicze - programy
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Oct 2011 15:43:18 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > I choćby przyszło tysiąc inżynierów i każdy włączyłby tysiąc
    > komputerów, to i tak pod wieczór przyjdzie ekipa: jeden ma
    > palnik, drugi kubeł z wodą. [..] w dwa dni wyprostują wszystko.

    Dzięki za wyjaśnienie. Wygląda na to, że myślimy podobnie a
    piszemy odmiennie, bo pomijamy kontekst. Jest dla mnie jasne, że
    taka symulacja kosztuje i nigdy nie da idealnych efektów.

    Stosowanie jej ma sens jedynie w bardzo wąskiej grupie
    przypadków. Jeśli jest jeden zbiornik do pospawania a symulacja
    zajmuje tydzień to nie ma sensu, wyprostują w dwa dni. Jeśli jest
    100 identycznych (podobnych) zbiorników, symulacja zajmuje
    tydzień zamiast prostowania w 200 dni. Jeśli (wariant
    optymistyczny) symulacja eliminowałaby konieczność prostowania to
    i czasowo i kosztowo jest to opłacalne. Jeśli (wariant bardziej
    realistyczny) symulacja zmniejszałaby skalę deformacji np. o
    połowę, to tydzień symulacji i 100 dni prostowania też się
    opłaca.

    > PS platformy spawa się bez oszukaństwa :)

    A jak to się spawa, że nie ma problemu?

    Prostował (w krótkim czasie)

    AMX

    --