    From: Mr Misio <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Moj pierwszy smartfon z androidem...
    Date: Wed, 30 Jan 2013 20:35:15 +0100

    Użytkownik B.G napisał:

    > Włożę pewnie kij w mrowisko, ale powiem Ci że nie da się tego używać
    > wygodnie, szczególnie że wcześniej miałeś E52 i jesteś przyzwyczajony do
    > innej klasy urządzeń.

    Mialem tez 2 lata temu jakis dotykowy LG ale na wlasnym systemie. Nie
    mialem problemow z obsluga tego tel rownolegle z nokia. Logika
    dzwonienia, smsowania i innych czynnosci zwiazanych z uzytkowaniem
    telefonu jako telefonu byla wysmienita. Logicznie, ergonomicznie -
    dzialal swietnie. Mimo ze byl to telefon-zabawka (jak dla mnie).
    Brakowalo w nim wifi oraz mozliwosci "integracji" chocby z kontaktami -
    synchronizacja do bani.

    Ale to doskonaly przyklad, ze przemyslany OS do dotykowca nie meczy
    uzytkownika i pozwala mu sie przestawic w godzine.
    > E51 to było świetne narzędzie do _wygodnego_ telefonowania, SMS-owania,
    > e-mailowania, SKYPE-owania, SIP-owania i nawet do GG-adania czy
    > facebook-owania (czasami)

    Dokaldnie!

    > Trans-refleksyjny wyświetlacz Exx daje czytelny obraz w każdych warunkach.

    Dokladnie. Nawet na plazy w pelnym sloncu. Widac wszystko.

    > Kupiłem (używkę) E72 - czuję znowu, że telefon jest dla mnie a nie ja
    > dla niego.
    > Telefonuje, E-maile odbieram/nadaje, SKYPE-uje, SMS-uje, SIP-uje,
    > nawigacja czasem podprowadzi pod lokal, kalendarz, notatki, strony for
    > mobile działają jak trzeba. Ładuję co 3-5 dni i tylko dlatego że
    > bateria jest już trochę stara.

    To najmniejszy problem - kupujesz nowa baterie i juz :)

    > Fizyczna klawiatura QWERTY (jaka jest w E72) spowodowała że SMS-owanie,
    > E-mailowanie, szukanie czegoś w nawigacji lub w sieci - to przyjemność.
    > Klawiatury ekranowe (nawet SWYPE) mogą się schować - za dużo czasu
    > trzeba poświęcać na poprawki źle zgadniętych przez maszynę słów, czy po
    > prostu nietrafnie naciśniętych klawiszy.
    > A teraz mnie zabijcie ;-)

    mam ciagle moje nokie e51 i 52 - najeyzej wroca na "glowny numer".

    choc chyba zostane przy dotykowcu. Dlaczego? Kupilem 7" tablet w
    zalozeniu ze bedzie mi mobilnie sluzyc uzupelniajac e52. Ale... 2 razy
    go wzialem ze soba. Niechcemisie nosic dodatkowej elektroniki. Pamietac
    o ladowaniu.

    Wiec po wydaniu kafla na urzadonko z przeznaczeniem "wspomoz moj biznes"
    sluzy mi do przegladania fb. g+ i youtube ;)

    i szpanowania, jak ktos mnie odwiedzi ;)

    i grania w angry birds z siostrzenica ;) choc ostatecznie wygral eyeet
    na ps3 z move ;)

    wiec musze sie zmusic do smartdotykowca, ktory bedzie takim malym
    tabletem, na ktorym pokaze chocby prezentacje fotek. MAle bo male, ale
    zawsze pod reka i automatycznie zsynchronizowane z dropboxem.

    Wiec ogolnie - telefon zamienol sie w mini-tablet (przejal zadania) ale
    porazka to spadek ergonomii w podstawowych telefonicznych dzialaniach

    Ale co sie dziwic, skoro dominowac maja 7 calowe telefony ;)