  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
    Date: Thu, 10 Sep 2009 09:55:06 +0200

    news:rscga5lkaf6kv2dssksp6eo3n6q074mg5h@4ax.com...

    > Ale moje pytanie jest w sumie inne - jakie napiecie da sie wygenerowac
    > na najlepszej antenie odbiorczej w poblizu nadajacej komorki.
    > 1V, 10V, 100V ?
    >
    > Bo jak 100V .. to juz moze zaczac iskrzyc.

    W EMC domowe urządzenia bada się na odporność na pole 3V/m.
    Gdzieś czytałem, że komórka daje takie natężenie w odległości 0.6m. (Pewien
    nie jestem. Może było, że 3V/m to 1.5m, a 0.6m to 10V/m)

    Miałem kiedyś przez 1.5 roku problem z samochodem, że czasem nie chciał
    zapalać, ale po wykonaniu telefonu po taryfę (z komórki z pozycji kierowcy)
    od razu odpalał. Doszło do tego, że czasem odbierałem od żony telefon:
    "Cześć, dzwonię tylko aby odpalić samochód. Cześć."
    W końcu znalazłem winowajcę - immobilizer, ale jestem pewien, że on (jego
    elektronika) działał sprawnie - było słychać, że przełącza przekaźnik.
    Przypuszczam, że styki przekaźnika nie kontaktowały, a pole z komórki było
    wystarczające aby przebić jakąś warstewkę tlenku. Czy takie coś może
    wytworzyć iskierkę zdolną zapalić opary benzyny (w końcu są chyba jakieś
    racjonalne powody tych wszystkich wymagań dla urządzeń pracujących w
    środowisku wybuchowym).
    P.G.