  • Data: 2010-02-01 18:10:58
    Temat: Re: Manipulator liniowy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman Rumian" <r...@a...edu.pl>
    > Nie, takie rozwiązanie odpada - mamy to przemyslane. :-)

    Skoro macie przemyslane, to macie wybrane i enkodery, bo przeciez
    nie mysleliscie z sufitu :-P

    > Zapomniałem o potencjometrze i A/D - nie wykluczone, że to może
    > byc , pod warunkiem, ze starzenie pod wpływem prądu polaryzacji
    > spowoduje równowmierna zmianę całej ściezki oporowej i dyskretne
    > wartości nie zmienia położenia.

    W ukladzie potencjometrycznym [napieciowym] mysle ze bedzie dzialac
    bez takich problemow, za to wiadomo - po latach potencjometry
    trzeszcza, trzeba to bedzie filtrowac i kondensatorami i w
    programie.

    > Chciałoby sie jednak mieć w pełni "cyfrowe' (impulsowe ?)
    > rozwiązanie, zwłaszcza, że konstrukcja mechniczna jest łatwa do
    > wymyślenia, łącznie z np. wykorzystaniem do tego celu enkodera
    > obrotowego.

    Liniowych takich nie widzialem, ale moze sie cos pojawilo w
    nieprzemyslowej cenie.

    J.