  • Data: 2010-02-03 08:14:13
    Temat: Re: Manipulator liniowy.
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-02 19:23, Marek Dzwonnik pisze:
    (...)
    > Tak się zastanawiam...
    > Jakieś proste pokrętło/enkoder typu 'grzechotka' + cięgło? Taka
    > odwrócona imitacja skali radiowej.
    > A może liniowa zębatka przenosząca ruch posuwisty na ośkę enkodera?
    >
    > Niestety nie kojarzę żadnego gotowca.

    To był również mój pierwszy pomysł i uwazam, ze to jest najlepsze
    rozwiązanie, bo jest pasywne i daje informacje o kierunku ruchu.
    Potrzeba mechanika precyzyjnego, który wymyśli proste i sztywne
    (nawijana taśma metalowa ?) przełozenie ruchu posuwistego na obrotowy.
    Dodając wyłacznik krańcowy (1 lub 2) mozna uzyskać bezwzgledne kodowanie.
    :-)

    RR