    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Sun, 21 Apr 2013 01:09:11 +0200
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fb8ff$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkojnl$103$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kkp5aa$pdl$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kksg5h$jan$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <kksju6$v8h$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kksnc3$abl$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>

    On 20.04.2013 02:32, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zbyt wiele zbyt różnych potrzeb. I chińskie podejście do produktu - ma
    > być tanio,

    A to przecież jeden komparator będący w stanie sterować MOSem zamiast
    każdej diody. W sot23-6 by się to dało zapakować całość jako zewnętrzną
    kostkę...

    Brak niektórych układów mnie zadziwia. (np brak tanich i małych
    uniwersalnych wielokanałowych driverów - są tylko dedykowane PMU - a tu
    pompa ładunkowa, która się tylko do LCD nada - OLED już poza zakresem
    pracy a to ładowarka LI-ION, która z ogniwami Fe już nie daje rady, a to
    boost, który nie daje się przełączyć w tryb low-power, mimo, że ten obok
    można (co jest zazwyczaj zbędne, bo można go po prostu właczać-wyłączać)
    ale ten obok ma 3.3V poza zakresem, itd, itp.

    > Wtedy też się nie mieściło większości. A jednak komuś się chciało i
    > dobrał parametry poza tym, o czym producent lamp nawet nie pomyślał.

    Teraz też powstają takie kwiatki vide użycie 2 MOSów w sot-23 jako
    level-shiftera na I2C.

    Albo włączenie pojedynczego MOSa jako zabezpieczenia przeciwko
    zamienionej polaryzacji.

    Albo 1000 metod gwałtu na NE555.

    > Przy dzisiejszych możliwościach... Ale to już straciło sens - sprzęt
    > firmowy relatywnie potaniał i pasjonatów samodzielnego budowania
    > wzmacniaczy do instrumentów coraz mniej.

    Za mną cały czas chodzi zrobienie własnego procesora na
    przekaźnikach/74*/lampach/samodzielnie trawionym krzemie. Może kiedyś
    się za to wezmę ;)

    Tylko tak:
    - na 74 najprościej ale mały fun
    - na krzemie w jakimś 150um powinno dać się zrobić, tylko odczynniki
    cholernie nieprzyjemne w razie jakiegokolwiek błędu (panicznie się boję HF)
    - lampy jak się samemu robi wychodzą drogo (pompa próżniowa...) i
    energochłonne
    - przekaźniki dają niskie częstotliwości i się zużywają, poza tym
    zrobienie jakiegokolwiek sensownego ramu zajmuje ich po prostu masę...a
    to koszt

    A na fpga już robiłem.

    Michoo