  • Data: 2010-02-18 00:37:58
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-15 10:49, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Korzystam.

    Szczerze współczuję. Serio.

    > Ależ takie prezentacje niewiele znaczą. Mają przyciągać wzrok (i faktycznie
    > to robią). Ale niechby nawet prezentację miała przeprowadzań taka Natalia
    > Portmann albo Keira Knightley wolałbym również realny wzrost wygody
    > działania a nie pobożne życzenia speców od marketingu.

    Jak ktoś chce tablet z klawiaturą i np trackpointem to sobie taki kupi. Na
    szczęście ktoś czasem chce zrobić coś nowego i innowacyjnego, a dzięki
    temu czasem życie jest lepsze.

    > Daruj, ale robisz się nudny.

    A jakiś argument masz czy tylko potrafisz tupać?

    > Kurcze, Dominik, opanuj się. Mówimy o zastąpieniu klawiatury - więc jakie
    > rysowanie?

    Kurcza, Andrzej, opanuj się. Mówimy o poprawie działania precyzji urządzeń
    dotykowych, a najłatwiej było to sprawdzić rysując kwiatka.

    > Multitouch umożliwia rozwiązanie problemu shifta - super sprawa
    > - błyskotliwe rozwiązanie problemu kompletnie nieznanego użytkownikom
    > klawiatur...

    Cały czas udowadniasz jak bardzo jesteś jednostronnie nastawiany do
    klawiatury z fizycznymi przyciskami. Multitouch z ekranem daje znacznie
    więcej niż zwykła klawiatura:
    Po pierwsze masz dowolnie zmienny układ klawiszy.
    Po drugie masz konfigurowalną czułość (tak!).
    Po trzecie masz wizualny feedback (np invert klawisza).
    Po czwarte masz możliwość dopięcia subtelnego dźwięku (przydaje się, a
    głośnik jest blisko klawiatury).
    Po piąte masz reakcje na klawisze funkcyjne (np po shift - duże litery).
    Po szóste masz możliwość przesuwania czy zupełnie nowych kontrolek.
    Po siódme masz możliwość stosowania inteligentnych klawiatur np w oparciu
    o statystykę czy słownik.

    To wszystko są ciekawe cechy i kiedyś mało kto będzie pamiętał o zwykłej
    klawiaturze. Jestem tego pewien. Brakuje oczywiście wyróżnika liter 'j' i
    'f' oraz samego kliku, ale akurat dość łatwo się przyzwyczaić do zamiany
    tego na dźwięk (wiem, bo próbowałem).

    > Miałem z iphonem, kwalifikuje się?

    Rozumiem, że wolałbyś mieć połowę mniejszy ekran i za to mini przyciski na
    kciuk?

    > I znowu super, ale dalej nie umożliwia to pisania bez wpatrywania się w
    > ekran z wyświetloną klawiaturą. A dźwięk (czy nawet wibracja) to znów marna
    > proteza, która ma zrekompensować i zamaskować niewygodę.

    Ale co za problem mieć tę klawiaturę blisko wpisywanego tekstu?
    Owszem - feedback dźwiękowy wymaga przyzwyczajenia, ale jest całkiem nieźle.

    > Znam iphone, działałem chwilę na HTC, oglądałem Samsunga i LG z dotykowymi
    > ekranami.

    ....i?

    > No i? W czym to lepsze od blokady klawiatury?

    W tym, że blokady nie ma.

    > Mówisz o telefonie, czy o zabawce dla dziecka? Bo się można pogubić.

    To poświęć chwilę na zrozumienie tego co czytasz.

    > Nie jest dobrze i to wystarczy.

    Zależy pod jakim względem. Tradycyjna klawiatura ma tylko zalety
    wynikające z Twojego przyzwyczajenia.

    > No to dodaj jeszcze o nim anegdotki :)

    Wiem co to za jeden, ale nijak się to ma do dyskusji.

    > No to ja czekam na te przewagi dotykowej klawiatury nad klasyczną,
    > mechaniczną. Przy założeniu dogodnego rozmiaru.

    Masz wyżej.

    > Jak netbook.

    Tak, dla większości netbooki mają tak małe i niewygodne klawiatury że
    mogłoby ich nie być.

    > Taki jest też netbook.

    A który wstaje tak szybko jak iPhone i potrafi w takim stanie wytrzymać
    ponad dwa dni używając go jeszcze conieco?

    > Zobaczymy. Ktoś być może zrobi to kiedyś dobrze.

    Narazie to niewiadomo czy to jest źle.

    > Ignorowanie patologii nie jest żadną metodą.

    Rozgłaszanie ich zaopatrzonych w hiperbolę na lewo i na prawo jest lepszą?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564