  • Data: 2011-10-28 10:21:04
    Temat: Re: Koniec lamania patentu na ulubiona gre iPhoniarzy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j8b6ji.61g.0@poczta.onet.pl...
    > "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Dokładnie. I na tym to z założenia ma polegać.

    Otoz nie. Ochrona panetowa w teorii ma motywowac do innowacyjnosci, a nie
    dawac prawnicza przewage nad konkurencja.

    > Nie? Jak najbardziej wpływa. Nie udało się tym razem, ktoś był
    > szybszy, uda się może następnym razem. Nagroda właśnie w
    > postaci wyłączności na produkcję jest na tyle duża aby zachęcić
    > do innowacji.

    Tyle, ze we wspomnialnym przykladzie (ten sam wynalazek powstaje rownolegle
    w wielu miejscach) ta zacheta jest raczej zniecheta.

    > Nie oszukujmy się - nawet jeśli w pewnym momencie hamują
    > nieco szybkość wdrażania nowinek to brak tych praw dałoby
    > ogromną niesprawiedliwość i spowodowałoby brak motywacji
    > do dzielenia się wynalazkami z innymi.

    Klopot zaczyna sie wtedy, gdy cos wcale nie jest wynalazkiem, nie jest
    zwiazane z zadnymi nakladami, a jest opatentowane, bo sie da opatentowac,
    niezaleznie od tego czy to sie wymyslilo czy nie. Celem jest nieuczciwe
    rugowanie konkurencji, a nie zacheta do wynalazczosci.