  • Data: 2011-10-27 13:39:16
    Temat: Re: Koniec lamania patentu na ulubiona gre iPhoniarzy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    news:j8b0ph$qs8$1@inews.gazeta.pl...

    > Nowa może nie jest ale wali to np. kalkulację biznesową.

    Taki ma bowiem główny cel...

    > Czasem pomysł się rodzi w kilku miejscach na świecie jednocześnie
    > ale wygrywa ten szybszy, bardziej cfany.

    Dokładnie. I na tym to z założenia ma polegać.

    > A że nie wpływa to motywująco do dalszego wymyślania...

    Nie? Jak najbardziej wpływa. Nie udało się tym razem, ktoś był
    szybszy, uda się może następnym razem. Nagroda właśnie w
    postaci wyłączności na produkcję jest na tyle duża aby zachęcić
    do innowacji.

    > Chyba 15 lat temu usłyszałem w telewizji że nie da się już ułożyć po sobie
    > trzech akordów gitarowych tak żeby nie były już gdzieś użyte.
    > Prawa autorskie i patenty w takiej postaci duszą rozwój zamiast
    > promować i pomagać na prawdę twórczym ludziom.

    Nie oszukujmy się - nawet jeśli w pewnym momencie hamują
    nieco szybkość wdrażania nowinek to brak tych praw dałoby
    ogromną niesprawiedliwość i spowodowałoby brak motywacji
    do dzielenia się wynalazkami z innymi. Teraz przynajmniej
    patent gwarantując ochronę prawną udostępnia wiedzę o
    pomyśle w publiczny sposób. Poza tym - ochrona patentowa
    nie trwa wiecznie a daje tylko szansę na odzyskanie kosztów
    wdrożenia wynalazku i być może wyrównanie strat kilku
    innych wynalazków które się wynalazcy nie udało wdrożyć
    bo coś tam nie działało.

    > Tak wiem.
    > Argumentacja jest taka, że gdy ktoś zrobi podobny produkt po niższej cenie
    > to przynosi to potencjalną stratę dla tej droższej firmy chociaż nie ma
    > żadnej pewności że ludzie zbieraliby kasę na te droższe produkty i je
    > kupowali. Na takiej samej podstawie można powiedzieć że skoro nie kupują
    > to dalej nie będą kupować po takiej cenie. To jest ta durna filozofia.
    > Wyimaginowana nieistniejąca strata-kradzież. Ja sie z tą filozofią nie
    > zgadzam.

    Bo chyba jej nie rozumiesz. Wyszukiwanie nowych rozwiązań,
    eksperymenty kosztują ogromne pieniądze i czas - to są bardzo
    duże inwestycje w ludzi, czas, zasoby i materiały... Firmy to robią
    aby uzyskać przewagę nad konkurencją... I pomyśl - ktoś pracuje
    nad lepszym rozwiązaniem np. hamulców do samochodu, praca
    trwa 2 lata, w tym czasie oczywiście nic nie sprzedają bo chłopaki
    bawią się w labie i na torach testowych, ponoszą ogromne koszty
    i co? Mają wynalazek! Brawo. Teraz inna firma bierze pierwszy
    produkt z ich linii produkcyjnej, w tydzień kopiuje i sprzedaje
    za 1/2 ceny BO NIE MUSI ZAMORTYZOWAĆ 2 LAT PRACY BEZ
    PROFITÓW - to jest nieuczciwa konkurencja. I po to są patenty
    i ochrona wynalazcy aby mógł zarobić lub choć odzyskać straty.