  • Data: 2020-09-30 23:11:50
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 30 września 2020 o 21:59:56 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    > Kłania sie czytanie ze zrozumieniem.
    > Ale cie ta Greta w dupe gryzie :)))
    > Ustalmy fakty - twoim zdaniem do przetworzenia nadaje sie kazda woda,
    > czy to pobrana z obojetnie jak brudnej rzeki, czy z morza.
    > Tak?
    >
    > Rozumiem, ze to co pisza naukowcy to twoim zdaniem bzura?
    > Np to:
    > Zwykle, taką wodę można znaleźć w rzekach, jeziorach, śniegu, lodzie i
    > pod ziemią. Ostatecznie, tylko 1% wody jest faktycznie dostępny dla
    > mieszkańców tej planety.

> [...]
    Pomóż Budzik. Znalazłem takie coś "We wspomnianej na wstępie kuli łącznie mieści się
    1386 milionów km3 wody. To bardzo dużo litrów - 1 386 000 000 000 000 000 000. Liczba
    jest na tyle abstrakcyjna, że nic nie mówi.". Załóżmy że ogarniam cztery działania do
    stu. Policzył byś na ile wystarczyło by słodkiej wody stanowiącej niewielki procent
    tej liczby co nic nie mówi jeśli by zacząć ja oszczędzać. I na przykład jak by
    zużycie wody na człowieka na ziemi spadło do 30 litrów na dobę. Zauważ że występują
    różne pojęcia związane z wodą. Jest woda, woda słona, woda słodka, woda zdatna do
    picia. Oczywiście tej zdatnej do picia jest najmniej. Wygląda na to że jest to woda
    której można się napić bez żadnego uzdatniania.