eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny niemiecki motowałek:-) › Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
  • Data: 2020-10-01 10:52:27
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 30/09/2020 07:44, Myjk wrote:
    > Tue, 29 Sep 2020 14:39:05 +0100, K
    >
    >> Czyli bledne zalozenie.
    >
    > Błędnym założeniem było liczenie że cokolwiek zrozumiesz.
    >
    >> Alez przez caly czas :D
    >
    > Napisz jeszcze że biję żonę i dzieci, zdecydowanie lepiej wybrzmisz.
    >
    >> No i co to tak na prawde zmienia, ze byla dotacja? Problem polega na
    >> tym, ze wg tych badan phev-y przez caly okres zycia i sposob ich
    >> uzytkowania truja bardziej/tak samo. Ludzie brali bo byly tansze, a nie
    >> dla tego, ze byly bardziej eko.
    >
    > To że kupili samochód bo było taniej i używali go niezgodnie z jego
    > oczywistym przeznaczeniem. Podobnie jak ci co kupowali diesla na 5km
    > dojazdy do pracy i płakali że DPF im się zatyka i że emisję mają kosmiczną
    > -- tylko jakoś tak ochoczo o tej emisji nie pisałeś i nie piszesz, bo po
    > co...
    >

    No wiec ponownie, kupowali zapewne to co bylo na stanie. Biora jednak
    pod uwage, ze 70 czy 80% sprzedwawanych aut w EU idzie w leasing/najem
    to statystycznie wiekszosc zostala takimi, a nie innymi autami uraczona
    przez pracodawce. Ja zmienilem benzyne na diesla bo jezdze wiecej, a
    diesel ktorego mam emituje mniej niz benzyna, ktora mialem, mniej pali,
    mniej kosztuje jego ubezpieczenie i podatek drogowy. Dzis bym pewnie
    kupil turbo benzyne.

    >> A teraz na dzien dzisiejszy, koledze z tydzien temu ukradli auto (auto
    >> bylo w leasingu), poszedl po kolejne. Na stanie same hybrydy (i dotacji
    >> nie ma), na spalinowy trzeba czekac 4-6 miesiecy i kupi najpewniej jakis
    >> uzywany spalinowy bo potrzebuje do pracy.
    >
    > Co ma piernik do wiatraka?
    >

    To, ze dzis ciezko kupic nie hybryde, a co za tym idzie latwiej uzywac
    tej hybrydy jak to nazwales niezgodnie z przeznaczeniem. Tak wiec
    poprzez obnizenie mocy silnika i jednoczesne zwiekszenie masy calosci
    nie ladowane w ostatecznym rozrachunku truja bardziej.

    >> Nie, po prostu jestem realista. Jednemu pasuje elektryczny, a innemu
    >> nie. Juz to dyskutowalismy. Finalnie wszyscy bedziemy jezdzli takimi na
    >> wodor :)
    >
    > Uważaj bo się zdziwisz. Poczytaj, mówię po raz kolejny, o temacie. Nikt nie
    > idzie w kierunku wodoru w przypadku aut osobowych, bo to ślepa uliczka
    > aktualnie i nie ma żadnych zapowiedzi nawet aby to się miało zmienić.
    > Pozyskanie wodoru z OZE jest skrajnie nieefektywne, podobnie kupa strat
    > jest na jego magazynowaniu, transporcie, oraz na samym ogniwie paliwowym.
    > Jak dodać do tego absurdalnie wysoki koszt samochodu na wodór to
    > twierdzenie że to przyszłość zakrawa, w najlepszym razie, na żart. Jedyną
    > zaletą wodoru jest szybkość ładowania, która większości, tam gdzie
    > zmniejszenie niskiej emisji jest najważniejsze, nie jest w ogóle potrzebna.
    > Dlatego rynek EV się rozwija a wodór został schowany do szafy.
    >
    >> Te prace nad ta technologia to tak juz z 20 lat ida i dojsc nie moga.
    >
    > Ale tylko na potrzeby smarfonów czy innych laptopów, to zbyt mały rynek aby
    > walczyć grubo. Co zresztą pokazywały ceny kWh baterii. Dopiero jak ruszyły
    > EV, a to stało się relatywnie niedawno, ceny zaczęły spadać, podobnie jak
    > ruszył na poważnie temat ulepszania aku (w tym szybkości ładowania, bo to
    > jest obecnie główny problem).
    >

    No i ta szybkosc mozna osiagnac tylko w jeden sposob, a to wynika z
    konstrukcji samego akumulatora. Konstrukcja napotkala poki co sciane.

    >> Predkosc ladowania poprawia sie poprzez zwiekszenie napiecia, a zasieg
    >> albo poprzez zageszczenie albo coraz to bardziej oszczedne odbiorniki i
    >> mniejszy opor powietrza.
    >
    > Nie ważne co się poprawia, ważne że jest to z korzyścią dla wszystkich
    > (pomijając głąbów co problemem jest dla nich podpiąć samochód do prądu bo
    > tak, albo bo im się zwyczajnie nie chce -- albo poczekać 5-10 minut dłużej
    > przy "tankowaniu" bo przeciez się wyjątkowo śpieszą choć codziennie marnują
    > wielokrotnie więcej czasu).
    >
    >> Ile to juz razy czytalem na temat nowych
    >> obiecujacych typow ogniw i ciagle nic poza laboratorium nie wychodzi.
    >
    > Bo to były klikbajty na takich jak ty. Po prostu. Wtedy jak te niusy
    > powstawały nikt tak naprawdę dobrych baterii nie potrzebował, bo ówczesna
    > technologia była wystarczająca. Zresztą ja uważam że i do EV jest
    > wystarczająca, a tylko malkontentci robią z tego problem. No ale to dobrze,
    > każdy postęp i ulepszenie będzie z korzyścią dla innych. Taka krecia robota
    > też jest potrzebna jak widać.
    >

    Nie, te newsy sie pojawiaja co kilka miesiecy.

    >> Prace nad wodorem tak na prawde zaczynaja sie na nowo bo wiekszosc
    >> doszla do wniosku, ze w kwestii akumulatorow nie da sie nic sensownego
    >> wymyslec. Dodatkowo problemem jest zaleznosc od Chin.
    >
    > Gucio się rozpoczyna na nowo, żadnych przełomów w produkcji wodoru jak i
    > sprawniejszych ogniw nie ma i się na to nie zapowiada. Za to pracują nad
    > bateriami, albo nad poprawieniem obecnych, albo nad nowymi.
    >
    >> No wlasnie z tym Kowalskim to tez ciekawa historia.
    >
    > Co w niej ciekawego, że większość europejczyków ma takie przebiegi?
    >

    Nie mam danych, pewne jest za to, ze niektorzy na pewno jezdza wiecej i
    auto elektryczne w obecnej technologii czy ladowanie hybrydy moga sie
    mijac dla nich z celem.

    >> Raz mi zarzuciles ile tak na prawde robie dziennie/miesiecznie km,
    >> ze elektryczny nie jest dla mnie.
    >
    > Raczej że jest dla ciebie, tak jak jest dla zdecydowanej większości.
    >
    >> Wrzucilem rozpiske z miesiecznym przebiegiem za ostatni rok i zapadla cisza.
    >
    > Nie celowo, w przeciwieństwie do celowego pomijania przez ciebie odpowiedzi
    > (jak w powyższej wiadomości). Także MsgID poproszę, musiałem przegapić.
    >

    Message-ID: <rho4p6$s27$1$horizn@news.chmurka.net>

    31 July 2019 - 31 August 2019: 4262.03 mi
    31 August 2019 - 30 September 2019: 2282.59 mi
    30 September 2019 - 31 October 2019: 2106.62 mi
    31 October 2019 - 30 November 2019: 2381.84 mi
    30 November 2019 - 31 December 2019 3181.44 mi
    31 December 2019 - 31 January 2020 3704.83 mi
    31 January 2020 - 29 February 2020 2902.63 mi
    29 February 2020 - 31 March 2020 777.53 mi
    31 March 2020 - 30 April 2020 49.8 mi
    30 April 2020 - 31 May 2020 673.22 mi
    31 May 2020 - 30 June 2020 420.32 mi
    30 June 2020 - 31 July 2020 1086.55 mi
    +
    31 July 2020 - 31 August 2020 3352.87 mi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: