  • Data: 2020-10-01 11:58:49
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:90d48b5d-43e0-4a31-ad24-61c1c968b8c8n@g
    ooglegroups.com...
    poniedziałek, 28 września 2020 o 20:14:08 UTC+2 J.F. napisał(a):

    >Posypujesz sobie coś chlorkiem potasu? Bo ja nie. Widocznie tyle
    >potasu co jest w jedzeniu wystarczy.

    No i moje zdanie jest takie, ze czlowiek genetycznie dostosowany do
    tej ilosci sodu, co jest w jedzeniu, nie rozwinal sie tylko przy
    kopalniach soli.

    Dalej, medycyna owczesna raczej nie stala tak wysoko, aby skojarzyc,
    ze bez soli czlowiek umiera.

    >Potas jest w roślinach a sód w mięsie. Kiedyś mięso jedli bardzo
    >rzadko to musieli uzupełniać sód sola. Nie potrafiłeś sam
    >wygooglowac?

    A nie wyguglales, ze sól to biała smierc, szczególnie dla takich
    staruchow jak Ty ? :-P

    Cos w tym jest, ale ... zwierzeta to skad ten sód zdobywają ? Ryja w
    ziemi az sie pokladow soli dokopia ?

    P.S. Warszawska kranowka - 100mg Na/litr. Łodzka kranówa - 6mg/l.
    Ale moze to nie dziwne, biorac pod uwage ile sciekow obecnie doplywa
    do Warszawy.

    J.