  • Data: 2020-10-01 16:55:41
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 1 Oct 2020 09:52:27 +0100, K

    > No wiec ponownie, kupowali zapewne to co bylo na stanie.

    Na stanie to są spaliniaki zwykłe, na PHEV i EV trzeba czekać. Przyjmij to
    w końcu do wiadomości. Outlanderów PHEV na stokach jest promil w stosunku
    do spaliniaków. Ergo, uparcie mijasz się z prawdą.

    > Biora jednak
    > pod uwage, ze 70 czy 80% sprzedwawanych aut w EU idzie w leasing/najem
    > to statystycznie wiekszosc zostala takimi, a nie innymi autami uraczona
    > przez pracodawce.

    Oczywiście przedstawisz coś na potwierdzenie tej tezy, czy to kolejna (tak
    samo jak to że nie było nic innego niż PHEVy) wymyślona przez ciebie na
    kolanie śpiewka?

    > Ja zmienilem benzyne na diesla bo jezdze wiecej, a
    > diesel ktorego mam emituje mniej niz benzyna, ktora mialem, mniej pali,
    > mniej kosztuje jego ubezpieczenie i podatek drogowy. Dzis bym pewnie
    > kupil turbo benzyne.

    Skąd wiesz że emituje mniej, robiłeś test drogowy? Czy znowu się opierasz
    na testach spoczynowych emisji które mają się do rzeczywistości jak pięść
    do oka?

    > To, ze dzis ciezko kupic nie hybryde, a co za tym idzie latwiej uzywac
    > tej hybrydy jak to nazwales niezgodnie z przeznaczeniem.

    Co ty z tym ciężko znowu -- salony są ZAJEBANE spaliniakami, nie ma też
    problemu z ich zamówieniem bo produkcja nadal idzie.

    > Tak wiec poprzez obnizenie mocy silnika i jednoczesne zwiekszenie masy
    > calosci nie ladowane w ostatecznym rozrachunku truja bardziej.

    W takim razie, pytam po raz kolejny, czemu mam w mieście 2x niższe spalanie
    w moim PHEVie (nawet jadąc w trybie HEV bo z ładowaną baterią to w ogóle
    przepaść) niż wersja spalinowa? Weź mi to wyjaśnij jakim cudem mogę mieć
    większą emisję skoro spalam DWA RAZY MNIEJ paliwa, bo odzyskuję energię z
    hamowania i jeszcze nie drę klocków?

    > No i ta szybkosc mozna osiagnac tylko w jeden sposob, a to wynika z
    > konstrukcji samego akumulatora. Konstrukcja napotkala poki co sciane.

    I nadal to mniejszy problem niż problem z kosmicznie stratnym pozyskiwaniem
    wodoru (i przechowywaniem) oraz cenami samochodów ze zbiornikami
    ciśnieniowymi i ogniwami paliwowymi. Mirai kosztuje 80kE za segment D z
    przyśpieszenim 9 sek. do setki <śmiech>! A gdzie jeszcze zbudowanie sieci
    dystrybucji wodoru która obecnie nie istnieje praktycznie wcale!

    > Nie, te newsy sie pojawiaja co kilka miesiecy.

    Tak, przez klikbajtowe gazetki.

    > Nie mam danych, pewne jest za to, ze niektorzy na pewno jezdza wiecej i
    > auto elektryczne w obecnej technologii czy ladowanie hybrydy moga sie
    > mijac dla nich z celem.

    Ktoś twierdzi inaczej? Przecież od zawsze wiadomo że EV nie są dla
    wszystkich, bo trzeba kupować sprzęt pod swoje potrzeby. To samo z PHEVami.
    Przecież właśnie o tym piszę, że te PHEVy kupili przypadkowi ludzie, tylko
    dlatego że dostali dotacje i inne przywileje.

    Czyli wybijasz się nieco ponad średnią europejską ze 110km/dzień (ujmując z
    tego wszystkie soboty i niedziele czyli blisko 100 dni w roku, jak to
    pominąć, albo dodać soboty to spada poniżej 100 do nawet 80 jakby po
    arytmetycznej jechać). Ja przejeżdżam nieco mniej od Ciebie (25k) i jakoś
    sobie w większości przypadków na prądzie radzę - a przecież nie korzystam w
    ogóle z ładowania szybkiego. Nadal uważam, że robisz problem tam gdzie go
    nie ma, szczególnie że po trasach widać że masz znacznie lepszy dostęp do
    ładowarek. Są ludzie co >50tkm rocznie EVami przejeżdżają -- zresztą im
    więcej się jeździ rocznie tym bardziej się EV opłaca, dlatego ja jeszcze
    m.in. EVa nie mam.

    --
    Pozdor
    Myjk