-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o6hlvi$f3c$1@news.mixmin.net>
<b...@g...com>
<e...@g...com>
<1y1x4igwsqobx.1ks1v5vb3zk01$.dlg@40tude.net>
<o6k5kv$v5h$2@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6l8kt$2q2$1@node2.news.atman.pl>
<fxj61xtsfli6$.6qvrgt2bglw3$.dlg@40tude.net>
<o6lbjo$5jh$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6ljej$di8$1@node2.news.atman.pl>
<12enf6zbsr0p0$.1fra3wlkhti35.dlg@40tude.net>
<o6nrg2$iso$1@node2.news.atman.pl>
<fq38nidlb563$.1rvu7t2af0stx.dlg@40tude.net>
<o6p6r0$r77$1@node2.news.atman.pl>
<y82tgx7k1p2w.oh0fwfxv14p4$.dlg@40tude.net>
<o6qg7u$don$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 31 Jan 2017 21:49:09 +0100
Message-ID: <1jf8jtiueozu7$.jkd2io65b8nc$.dlg@40tude.net>
Lines: 58
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1485895931 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 89.77.179.152:9074
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1924001419
X-Received-Bytes: 3912
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598525
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 31 Jan 2017 18:07:10 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
>>
>>> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
>>>>
>>>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
>>>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
>>>>>> gwałtowne hamowanie.
>>>>>
>>>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
>>>>> wyraźnego powodu.
>>>>
>>>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
>>>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
>>>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
>>>> hamowania awaryjnego).
>>>>
>>>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
>>>> tylko nogę z gazu.
>>>
>>> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
>>> Jaja sobie robisz?
>>
>> Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
>> a czasem reakcji.
>>
>> Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
>> 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
>> 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.
>
> Ale ja nie do tego się odnosiłem.
> HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
> Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
> bym odpowiedział akapit wyżej.
Kierowca z tyłu, jeśli przy 100km/h zachowa 50m dystansu, ma wystarczająco
dużo czasu na wyhamowanie silnikiem jak poprzednik w 2s zwolnił ze 100 do
70km/h.
A nawet jeśli ma refleks szachisty i będzie się 5s namyślał, to mimo to
powinien zdążyć.
Dlatego zwolnienie ze 100 do 70km/h w 2s nie jest manewrem nagłym który
kogokolwiek mógłby zaskoczyć.
>> Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
>> najechać.
>
> Tak tak.
> A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
> wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
> komputery.
To się nazywa jazda świadoma.
W odróżnieniu od jazdy na czuja której towarzyszy modlitwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.17 22:00 Tomasz Pyra
- 31.01.17 22:04 Tomasz Pyra
- 31.01.17 22:11 007
- 31.01.17 22:24 Cavallino
- 31.01.17 22:26 r...@k...pl
- 01.02.17 00:11 Tomasz Pyra
- 01.02.17 00:25 J.F.
- 01.02.17 09:15 s...@g...com
- 01.02.17 09:27 s...@g...com
- 01.02.17 09:32 s...@g...com
- 01.02.17 10:04 p...@g...com
- 01.02.17 11:33 J.F.
- 01.02.17 11:37 s...@g...com
- 01.02.17 18:06 Cavallino
- 01.02.17 20:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=