    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak się robi kabelki?
    Date: Fri, 10 Jun 2016 15:52:36 +0200

    HF5BS pisze:

    > Bo tak Jarku jest, że całemu złu, winni są ONI. My chcemy tylko
    > dobrze, a ONI wszystko zepsuli. Mało istotne (hipotetycznie),
    > że za ONYCH wszystkie wskaźniki były na plusie, ale nic to,
    > MY przecież odkryliśmy tę przerażającą prawdę, że sytuacja była
    > i jest dramatyczna.

    We wzmiankowanym przypadku było tak, że gdy ONI sprzedawali ostatnie
    swoje (czyli państwowe) zakłady, to głównym składnikiem bilansu tej
    transakcji był dług. Dług, jaki pozostał firmie po zarządzie ONYCH.
    Ale dług ciekawy, bo zaciągnięty przez ONYCH u ONYCH, na przykład
    przez nieodprowadzanie składek ZUS (który jest ONYCH). Pod koniec
    tego radosnego gospodarowania nawet przekładać pieniędzy z kieszeni
    widać nikomu się nie chciało. Podejrzewam, że poza branżą tekstylną
    nie było inaczej.

    Ale nie o tym przecież miało być. Tylko o tym, że pewne rodzaje
    produkcji nie mają żadnych szan na zaistniene w Europie. Tak samo
    w Polsce, jak w Nieczech, Francji, Anglii czy gdzie indziej. Choćby
    przyszło tysiąc Prezesów, a każdy miał na ustach tysiąc frazesów
    -- to nie cofną nas do XIX wieku (ostatnim czynnym wydziałem była,
    nomen omen, wykańczalnia -- w zakładach, które zagrały Ziemię
    Obiecaną u Wajdy).

    --
    Jarek