-
X-Received: by 10.140.98.172 with SMTP id o41mr110652qge.34.1424362251228; Thu, 19
Feb 2015 08:10:51 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.98.172 with SMTP id o41mr110652qge.34.1424362251228; Thu, 19
Feb 2015 08:10:51 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
border1.nntp.dca1.giganews.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com
!hl2no19262070igb.0!news-out.google.com!n6ni11qar.0!nntp.google.com!j7no1683290
qaq.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 19 Feb 2015 08:10:49 -0800 (PST)
In-Reply-To: <mc523t$cmo$1@mx1.internetia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.97.202;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.113.97.202
References: <54e48218$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<54e5008c$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<54e5afd8$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@m...uni-berlin.de>
<54e5b6b4$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
<mc4kom$q0e$1@mx1.internetia.pl>
<7...@g...com>
<mc4tvi$sh9$1@mx1.internetia.pl>
<9...@g...com>
<mc523t$cmo$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Jak polutować baterię
From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
Injection-Date: Thu, 19 Feb 2015 16:10:51 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 118
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:678370
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 19 lutego 2015 16:51:41 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
> W dniu 2015-02-19 o 15:57, Zachariasz Dorożyński pisze:
> > W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:41:07 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
> >> W dniu 2015-02-19 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:
> >>> W dniu czwartek, 19 lutego 2015 13:03:49 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
> >>>> W dniu 2015-02-19 o 11:10, jacek pozniak pisze:
> >>>>>
> >>>>>> Ale kombinujecie. Na chu... lutować? Wtyki samochodowe załatwiają sprawę
> >>>>>> i dają się lutować. Kupisz worek za złotówkę w każdym motoryzacyjnym, a
> >>>>>> nawet w Realu czy innej Castoramie.
> >>>>>>
> >>>>>> Waldek
> >>>>> A choćby dlatego, że to w terenie pracuje, czasem komuś spadnie walizka
> >>>>> serwisowa a jechał na obiekt 40km i nagle nie może uruchomić systemu, i nie
> >>>>> wie co jest. A wiadomo; człowiek pracując na obiekcie jest 4x głupszy niż to
> >>>>> samo miałby na stole zrobić.
> >>>>> Z tego względu jest wskazane aby każdy element był możliwie niezawodny.
> >>>>> I stąd to lutowanie.
> >>>>
> >>>>
> >>>> Moim zdaniem bardziej niezawodne jest połączenie konektorami, niż
> >>>> lutowanie blaszek zrobionych z materiału który nie chce się lutować.
> >>>> Zauważ, że konektorki samochodowe są masowo stosowane w środowisku
> >>>> narażonym na wstrząsy i jakoś zdają egzamin :)
> >>>>
> >>>>
> >>>> --
> >>>> pozdrawiam
> >>>> MD
> >>>
> >>> Przy konektorkach ważny jest materiał i kształt współpracujących elementów.
Jeśli jest stalowa końcówka baterii to ani materiał ani kształt nie zapewnia
niezawodnego połączenia. Istotą połączenia jest gazoszczelność. Pewno znajdzie się
parę osób co nie uwierzą w gazoszczelność ale to ich problem.
> >>>
> >>
> >> Jak jak z gazoszczelnością między ogniwem a stykami w proponowanym przez
> >> ciebie koszyczku? Albo między blaszką baterii 3*R12, a stykami w
> >> gnieździe na taką baterię?
> >>
> >> --
> >> pozdrawiam
> >> M
> >
> > Mialeś kiedyś latarkę na baterie? Miałeś. jak długo leży to włączasz i albo nie
świeci albo świeci słabo. A baterie dobre. Wystarczy popukać i zaczyna świecić pełnym
światłem. A w samochodzie założony przez fabrykę konektorek nie sprawia takich
problemów przez kilkanaście a niekiedy sporo ponad 20 lat Oczywiście do czasu aż nie
rozłączysz. Im więcej razy będzie rozłączny tym większe będą z nim problemy. Styk
pomiędzy bateriami nie zapewnia gazoszczelności. A w połączeniu konektorami zapewnia.
Inny przykład. Połączenia owijane. Na oko powinny się pierdolić na potęgę. Ale jak
się owinie drut na kwadratowym pręcie to pręt powcina się w drut. Da to odpowiednią
powierzchnię styku i gazoszczelność. Używa się takich połączeń w centralach
telefonicznych, samolotach, statkach kosmicznych. Popatrz na dobre pojemniki na
baterię. Z jednej strony blaszka wyglądająca jak tarka do ziemniaków na placki. Z
drugiej sprężyna z której w
> ystaje kawałek ostrego drutu. Przy wkładaniu bateria ma się zarysować żeby usunąć
warstw niewidocznych okiem tlenków.
> >
>
>
> Mimo że styki zawierają ostrza, aby oczyścić powierzchnie przy wkładaniu
> to nie zapewniają utrzymania dobrego styku przez dłuższy czas
> użytkowania. Dobrze zauważyłeś ze styki w koszyczkach są niepewne i
> trzeba potrząsać. Moim zdaniem najlepiej jest otworzyć pojemnik i
> poobracać ogniwami.
> Swoim elaboratem nie odpowiedziałeś na moje pytanie. A pytanie brzmiało
> jak z gazoszczelnością styków w proponowanym przez ciebie koszyczku. A
> dokładniej: czy zastosowanie konektorów do łączenia blaszek baterii
> 3*R12 będzie mniej czy bardziej niezawodne niż zastosowanie koszyczków
> ze stykami o dość wątpliwej jakości połączenia.
> W konektorach jest znacznie większa siła na powierzchni styku konektora
> z blaszką. Przy 8 bateriach masz 16 połączeń konektor-blaszka. W
> koszyczkach masz 24 ogniwa i po dwa styki (z dość słabymi siłami
> docisku) czyli 48 połączeń. Jak w warunkach serwisowych coś ci nie
> będzie działać, to będziesz musiał otwierać 8 koszyczków i obracać 24
> ogniwa.
>
> --
> pozdrawiam
> MD
Pewno poza jakimiś wykonaniami wojskowymi z gazoszczelnością w koszyczku za 3 złote
będzie słabo. Ale uważam że i tak lepiej niż z konektorkami wsuwanymi na blaszki od
baterii. Od kilku lat używam pakietu akumulatorków w rozmiarze R6. Kupowałem pakiety
po 4 sztuki zgrzane przez fabrykę z dogrzanymi końcówkami do lutowania. Połączone są
szeregowo trzy takie pakietu. Z 5 lat używam dwóch takich kompletów. Działa. Jedyna
uciążliwość to rozładowanie do końca przed ładowaniem. Pilnuję tego a raczej
ładowarka pilnuje.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.15 17:22 Zachariasz Dorożyński
- 19.02.15 17:56 Jawi
- 19.02.15 18:48 t-1
- 19.02.15 20:41 jacek pozniak
- 19.02.15 21:09 Mario
- 20.02.15 09:08 Dariusz K. Ładziak
- 20.02.15 14:38 Zachariasz Dorożyński
- 22.02.15 14:12 badworm
- 22.02.15 16:25 Zachariasz Dorożyński
- 26.04.15 02:05 Kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- skąd my to znamy
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- antena gsm
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=