  • Data: 2013-12-23 10:10:46
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale tu jest różnorodne oświetlenie, chociaż podejrzewam że np. tablica
    > w lewym dolnym rogu jest naprawdę dużo ciemniejsza od latarni.

    No więc właśnie... Zapewne architekt zadbał o ujednolicenie oświetlenia.
    Gdzieniegdzie pojawia się tablica reklamowa i tylko one stanowią
    alternatywę do żarówek sodowych na tej ulicy. Być może są to różne
    żarówki sodowe o różnym widmie - tego nie wiem. Na oko wszystkie były
    pomarańczowe. Tablica, o jakiej mówisz świeciła na biało z czarnym logo.
    Balans został ustawiony pod kolor żarówek sodowych - stąd niebieski odcień.

    > Korzystne byłoby poprawienie kolorów obszarami (oświetlanymi przez różne
    > źródła światła).

    Ha! o i to jest to, o czym parę razy wspomniałem. DxO pięknie odtwarza
    kolory ale jest do bani narzędziem pod względem edycji. Żadnych zmian
    obszarowych nie dokonasz. W innej aplikacji trzeba drugi etap korekt
    przeprowadzać ale to już nie będzie na poziomie RAW - co zaowocuje
    brakiem precyzji korekt :-(

    > Oczywiście tam gdzie informacji nie ma to jej nie
    > będzie, ale efekt nie będzie raził zimnym, niebieskim światłem.

    Jakie obszary masz na myśli? Wyjaśnię, że parasole miały podświetlenie
    granatowe od spodu.

    Marek