  • Data: 2013-12-23 20:35:11
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-23 19:47, Marek pisze:
    > Hmmm... dla mnie to osobliwa, kompletnie niezrozumiała kwestia. Mimo
    > Twoich komentarzy (za które dziękuję). Może słabo jestem podatny na
    > wiedzę ale naprawdę nie trafia do mnie już w oderwaniu od optyki - jak
    > wielkość matrycy a nie piksela na niej może rzutować na jakość. Tak samo
    > nie mogę pojąć dlaczego krążek rozmycia jest niezależny od ilości
    > pikseli. Sądziłem, że rozmycie generowane jest wtedy gdy promień światła
    > pada miedzy 4 sąsiadujące piksele powodując, że każdy z nich zostanie
    > rozświetlony zamiast tylko jeden. Czyli im więcej jest pikseli tym
> [...]

    Krążek rozproszenia dotyczy obrazu optycznego na płaszczyźnie. Piksele,
    czy dawniej ziarno, nie mają tu nic do rzeczy. To jest wielkość przyjęta
    arbitralnie, na podstawie ograniczonej rozdzielczości kątowej ludzkiego
    oka. Stąd dla większych pól obrazowych (matryc), dopuszczalny k.r. jest
    odpowiednio większy.