  • Data: 2013-12-23 11:08:48
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem, ale w przypadku mniejszych pikseli relatywnie większa część
    > matrycy nie odbiera światła.

    Dlaczego? Czy mówisz o matrycach back illuminated jakie stosuje się we
    wspomnianych modelach? W startych matrycach typu "front" jest to prawdą.

    > Tak czy owak to jest kwestia do
    > zastanowienia się, nie "przepaść". W szczególności trzeba wziąć pod
    > uwagę koszty i np. ciężar sprzętu. Nie będę robił za adwokata FF, sam
    > używam APS-C i np. użycie dobrej lampy albo innego obiektywu może być
    > korzystniejszą metodą poprawy jakości (znacznie tańszą) niż FF.

    Hmmm... osobiście zanim kupiłem aparat, porównywałem na oko efekty pracy
    FF (Nikon D800) z APSC (Sony A77) i szczerze mówiąc nie widziałem za
    bardzo różnicy między nimi. Nie mówię o badaniach laboratoryjnych.
    Interesował mnie poziom szumu i zakres tonalny. W tym ostatnim był
    minimalnie (=pomijalnie) lepszy. Nie znalazłem argumentu, dla którego
    miałbym wybrać FF więc zaoszczędziłem kasę i wybrałem A77. W dodatku
    APSC jest sporo bardziej odporny na wady optyki (winietowanie itp) oraz
    gratis "dłuższa ogniskowa". Waga nie była dla mnie kryterium. Gdyby D800
    miał np. 24MPx, to zapewne zdecydowałbym się na niego. To już byłaby
    różnica w jakości obrazu.

    Marek