  • Data: 2012-03-03 14:47:58
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To była odpowiedź na argument że wdychając powietrze o temperaturze 20
    > stopni
    > można oddawać ciepło. Jeszcze lepiej można oddać jak powietrze ma 10 albo
    > 5
    > stopni. Jak powietrze ma więcej niż 37 stopni to mechanizm z przyczyn
    > oczywistych przestaje działać jak chłodnica a zaczyna jak nagrzewnica.

    Nie mam siły. Akurat mam taką właściwość, że temepratury rzędu 40st w cieniu
    mi nie przeszkadzają. Piję dużo, ale te 200km w ciągu dnia jestem w stanie
    zrobić na rowerze.
    Jeżeli uważasz że przy mocy 40W jest to możliwe, to wymyśliłeś perpetum
    mobile.

    > Chłodzenie przez parowanie w płucach i na skórze też na pewną granicę.
    > Przez
    > płuca chłodzenie jest niewielkie i raczej stałe. Płuca działają jak są

    Poszukaj sobie coś na temat parowania.

    > Z grzałką 1,5kW pracującą przez godzinę
    > człowiek sobie nie poradzi.

    Tak, to prawda.

    Ale ze stu watową da rade. Daje to bardzo
    > przyzwoitą moc użyteczną w granicach 25 watów.

    Tia.... stuwatowa grzałka może, człowiek 100W nie może :)))))))))

    > Tyle potrzeba żeby kopać
    > szpadlem, ścinać trzcinę, kosić zboże, chodzić czy niezbyt intensywnie
    > biec.
    > Albo całkiem szybko jechać na rowerze.

    Ile trzeba wszyscy Ci tłumaczą.
    Ja na rowerze potrzebuję ~200W mocy ciągłej (w ciągu 12godzin)

    --
    Desoft