  • 1. Data: 2012-03-03 13:59:30
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W dniu 2012-03-03 13:54, kogutek pisze:

> [...]
    > powietrza tak aby przelatując było ogrzewane z 20 do 36 to by mniej więcej
    > odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
    > Nie wiem jakie jest ciepło właściwe powietrza i nie chce mi się szukać.
    > P.G.
    > Powietrze ciepło właściwe 1000J/(kg x K) ciężar właściwy 1,2kg/m3
    > Widzę ze dla uproszczenia przyjąłeś że nie ma Afryki, Australii i że w Polsce
    > nie występują temperatury powyżej 30 st.C. Człowiek działa i pracuje również w
    > temperaturach wyższych niż 36,6 st.C. Można i tak. Jeśli fakty nie pasują do
    > Twoich przekonań, tym gorzej dla faktów.

    A od kiedy człowiek w afryce zaczął wydychać suche powietrze i przestał
    pocić się?

    To była odpowiedź na argument że wdychając powietrze o temperaturze 20 stopni
    można oddawać ciepło. Jeszcze lepiej można oddać jak powietrze ma 10 albo 5
    stopni. Jak powietrze ma więcej niż 37 stopni to mechanizm z przyczyn
    oczywistych przestaje działać jak chłodnica a zaczyna jak nagrzewnica.
    Chłodzenie przez parowanie w płucach i na skórze też na pewną granicę. Przez
    płuca chłodzenie jest niewielkie i raczej stałe. Płuca działają jak są
    wilgotne i nie mogą za bardzo wyschnąć. Jak by zaczęły wysychać to zmniejszy
    się ich wydajność przy wymianie gazowej i pracujący człowiek zemdleje za
    względu na zbyt małą ilość tlenu w organizmie. Jak będzie nieprzytomny to
    trochę ostygnie płuca się nawilżą i wróci do żywych. Taki mechanizm
    zabezpieczający ma człowiek. Ręką może nie ruszać dwa dni. Oddech może
    wstrzymać na pojedyncze minuty a potem mdleje i oddech powraca. Nie może
    również zatrzymać pracy serca. Z grzałką 1,5kW pracującą przez godzinę
    człowiek sobie nie poradzi. Ale ze stu watową da rade. Daje to bardzo
    przyzwoitą moc użyteczną w granicach 25 watów. Tyle potrzeba żeby kopać
    szpadlem, ścinać trzcinę, kosić zboże, chodzić czy niezbyt intensywnie biec.
    Albo całkiem szybko jechać na rowerze.

  • 2. Data: 2012-03-03 14:47:58
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > stopni. Jak powietrze ma więcej niż 37 stopni to mechanizm z przyczyn
    > oczywistych przestaje działać jak chłodnica a zaczyna jak nagrzewnica.

    Nie mam siły. Akurat mam taką właściwość, że temepratury rzędu 40st w cieniu
    mi nie przeszkadzają. Piję dużo, ale te 200km w ciągu dnia jestem w stanie
    zrobić na rowerze.
    Jeżeli uważasz że przy mocy 40W jest to możliwe, to wymyśliłeś perpetum
    mobile.

    > Chłodzenie przez parowanie w płucach i na skórze też na pewną granicę.
    > Przez
    > płuca chłodzenie jest niewielkie i raczej stałe. Płuca działają jak są

    Poszukaj sobie coś na temat parowania.

    > Z grzałką 1,5kW pracującą przez godzinę
    > człowiek sobie nie poradzi.

    Tak, to prawda.

    Ale ze stu watową da rade. Daje to bardzo
    > przyzwoitą moc użyteczną w granicach 25 watów.

    Tia.... stuwatowa grzałka może, człowiek 100W nie może :)))))))))

    > Tyle potrzeba żeby kopać
    > szpadlem, ścinać trzcinę, kosić zboże, chodzić czy niezbyt intensywnie
    > biec.
    > Albo całkiem szybko jechać na rowerze.

    Ile trzeba wszyscy Ci tłumaczą.
    Ja na rowerze potrzebuję ~200W mocy ciągłej (w ciągu 12godzin)

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2012-03-03 15:23:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ile trzeba wszyscy Ci tłumaczą.
    > Ja na rowerze potrzebuję ~200W mocy ciągłej (w ciągu 12godzin)

    Miliardy much jedzą gówno. Niech ci wszyscy też jedzą bo musi być dobre.jak
    potrzebujesz przez 12 godzin 200W to na straty, czyli grzanie, idzie 7,2kWh.
    Taką ilością energii idzie pogrzać 120 litrowy bojler o kilkadziesiąt stopni.
    Jak Godzilla na plecach sobie radiator przykręcasz? Ile wody musisz wypić w
    przeciągu 12 godzin oddawania 200W/h ?

  • 4. Data: 2012-03-03 16:20:26
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Już napisałem.. 7x1,5 litra plus dodatki :)

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2012-03-03 18:31:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Już napisałem.. 7x1,5 litra plus dodatki :)

    Pojawiają się dodatki. Suchy lód czy coś innego. Czyli wsiadłeś na rower i
    przejechałeś jednym cięgiem 500 kilometrów. A po drodze wypiłeś 10,5 litra
    wody. Teoretycznie możliwe. Tak jak z zadaniem że jeden robotnik kopie dół o
    średnicy 0,75 metra na głębokość 0,5 metra w czasie godziny. W jakim czasie
    taki sam dół wykopie czterech robotników? I odpowiedź oczywiście niepoprawna
    15 minut.

  • 6. Data: 2012-03-03 20:10:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Już napisałem.. 7x1,5 litra plus dodatki :)

    Tak się przypatruję wyrywkowo tej śmiesznej dyskusji. Fakty są takie:
    moc cieplną jednego człowieka w literaturze fachowej określana jest
    zwykle na około 100W. Tyle się przyjmuje przy liczeniu bilansu cieplnego
    pomieszczeń i określieniu zapotrzebowania energetycznego ogrzewania
    (w nowoczesnym budownictwie jest to wielkość nie do pominięcia).
    To dotyczy gostka, który przeważnie siedzi na kanapie przed telewizorem,
    a od czasu do czasu wstanie i się gdzieś po chałupie przejdzie. Akurat
    na dobę wychodzi tyle co w powyższym przykładzie. Muchy muchami, ale
    wnioski z obliczeń wyciągane przez kurze móżdżki też bywają zabawne.

    Jarek

    PS
    W rodzinie Poszepszyńskich powstał kiedyś pomysł, by podgrzewać wodę
    w wannie wkładając do niej dziadka Jacka, który akurat miał gorączkę.

    --
    Nawarstwia się i spiętrza.

  • 7. Data: 2012-03-03 20:29:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2012 18:31:31 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> [...]
    > taki sam dół wykopie czterech robotników? I odpowiedź oczywiście niepoprawna

    czterech wyczynowcow po 4 minuty ostrej pracy w dobrym gruncie ... kto wie
    trzeba bylo wpisac 60 robtnikow :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-03-04 01:39:38
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Pojawiają się dodatki. Suchy lód czy coś innego.

    Pisałem o suchym lodzie?

    > Czyli wsiadłeś na rower i
    > przejechałeś jednym cięgiem 500 kilometrów.

    Tak napisałem??

    >A po drodze wypiłeś 10,5 litra
    > wody. Teoretycznie możliwe.

    Trolujesz?

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2012-03-04 11:51:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.03.2012 19:31, kogutek wrote:

    > Suchy lód czy coś innego. Czyli wsiadłeś na rower i
    > przejechałeś jednym cięgiem 500 kilometrów. A po drodze wypiłeś 10,5 litra
    > wody. Teoretycznie możliwe.

    Nie wiem ile można - nie liczylem, ale tak pod 100km (nie trenuję - ot
    rekreacja) zdarzało mi się zrobić w dzień i to nie całkiem po płaskim i
    powiem ci w upalny dzień pije się... dużo. Nie jestem w stanie tyle
    zabrać ze sobą - zawsze dokupuje po drodze, a po powrocie do domu
    jeszcze idzie sporo herbat itp. Można oczywiście nie pić tyle, ale w
    najlepszym wypadku na drugi dzień czujesz się jak na kacu.

    Mirek.

  • 10. Data: 2012-03-04 19:01:35
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > Nie wiem ile można - nie liczylem,
    Z 10 minut trzeba poświecić żeby w necie znaleźć dane potrzebne do policzenia
    jaką mocą dysponuje człowiek przy pracy ciągłej. Może policz. Zapewne się
    mocno zdziwisz. Innym też proponuję żeby policzyli a potem mogą zjeść myszki,
    za karę że upierali się przy głupocie nie mającej żadnego poparcia w
    rzeczywistości.