    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Date: Wed, 10 Nov 2010 05:51:48 -0600
    <i...@p...onet.pl> <iatk95$l80$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <iaub8i$9gs$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <iauocn$ov3$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib0bai$lgj$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib18cq$1rk$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib1gnn$1td$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib2vek$n7u$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib3r3t$fau$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib41o1$6dl$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib8pm9$do2$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ib99ab$air$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ibaqbj$hs1$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ibbmsq$210$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <ibcfsh$8cs$1@news.onet.pl>
    <ibcl8u$nqu$1@news.onet.pl> <ibdep5$d31$1@news.onet.pl>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    news:ibdep5$d31$1@news.onet.pl...

    > Czy widziałeś kiedyś jakikolwiek system hamulcowy zaprojektowany
    > po to żeby SKROBAĆ klocki?

    Tak. Są nim frezowane tarcze. Ten frez na tarczy służy dokładnie do tego
    aby skrobać powierzchnię klocka i oczyszczać go z niechcianych warstw.

    > Użycie określenia "skrobać" w odniesieniu do jakiekolwiek
    > elementu systemu hamulcowego ewidentnie przywodzi na
    > myśl niszczenie którejś części.

    Tylko w Twojej prostaczkowej głowie :-)

    > Trzeba być WYJĄTKOWYM ignorantem z ubogim zasobem słownictwa
    > żeby w ten sposób mądrzyć się w temacie, w którym zostało się
    > ekpierdem 3 posty wcześniej.

    Trzeba być wyjątkowym ignorantem z ubogim zasobem słownictwa
    aby zlewać znaczeniowo słowo "przyspieszone zużycie" ze słowem
    "niszczyć".

    > A szybsze zużywanie za pomocą skrobania to jest przecież proces
    > mający na celu wydłużenie żywotności danego elementu prawda.

    Celowe poprawienie jakości działania jakiegoś elementu kosztem
    jego żywotności nie jest równoznaczne z jego niszczeniem...

    > Nie, nie zgadzam się bo nie mają żadnych krawędzi tnących.
    > W dotyku są idealnie gładki tak samo jak tarcze lite.

    No to ciekawe po co te podłużne frezy się w ogóle robi na tarczach...
    Chyba się troszkę zapętliłeś :-)