    From: "limken" <l...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Date: Sat, 30 Jan 2010 08:26:14 +0100

    JAM wrote:

    > Prawda, sprawdzilem. Wydaje sie na oko krotsze. To pewnie przez to, ze
    > Corvette nie ma zderzakow wystajacych z nadwozia wiec wydaje sie
    > wieksza. Tak szy siak, roznice rozmiarow sa kilkucalowe. Mowimy wiec w
    > zasadzie o samochodach porownywalnych rozmiarow.

    nie - jedno jest kompaktem, drugie sportową zabawką

    > Dodaj do tego skrzynie biegow lub przekladnie glowna, ktora musi miec
    > wieksze przelozenie bo silnik jest wysokoobrotowy i znajdziesz jeszcze
    > kilka kilogramow w samym ukladzie napedowym. Ale nie o to tu chodzi.

    proszę Cię... o jakich różnicach mówimy
    M3 nie kręci się do 10krmp
    poza tym - jak zauważyłeś - jest przekładnia główna...
    reszta trybików nie różni się wcale....

    > Pierwsze 100 - 200 metrow i tak w samochodach o tej samej mocy
    > wyznacza wlasciwie przyczepnosc opon. Mozesz dodac moze i 100 KM a
    > czas do 100 km/h zbijesz moze z 4.0 s na 3.8. s. Tak wiec nie tutaj
    > widac przewage. Przewage widac w komentarzach dziennikarzy, ktorzy
    > sami przyznaja, ze silnik Corvette jest elastyczniejszy i szybciej
    > reaguje na pedal gazu.

    zależy od przyczepności i rodzaju napędu
    przyczepność od konstrukcji zawieszenia i opon

> [...]
    > wiec jego najwyzszy bieg jest z pewnoscia strojony na duzo wieksza
    > predkosc maksymalna niz BMW. Juz z tego faktu raczej wynika, ze
    > rozpietosc poszczegolnych biegow Corvette bedzie wyzsza niz BMW co
    > wymaga elastycznego silnika. Biegi stopniuje sie uzywajac prostego
    > podwojnego postepu geometrycznego. Ale tak jak pisalem, Corvette ma
    > coraz lepsza dynamike od BMW w miare wzrostu predkosci. Nie chodzi
    > wiec tu tylko o to jak ustawiony jest pierwszy bieg, ale na dlaszych
    > biegach przewaga rosnie choc oczywiscie zaczyna grac spora role

    no ok - ma lepszą dynamikę - już to napisałeś 15 raz
    tylko jedno jest sportowym autkiem, a drugie usportowionym kompaktem
    widzisz zasadniczą różnicę?
    także konstrukcyjną...

    --
    limken polimken