-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "limken" <l...@x...xx>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
Date: Sat, 30 Jan 2010 08:26:14 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 72
Message-ID: <hk0nlr$1g$1@inews.gazeta.pl>
References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
<5...@l...googlegroups.com>
<hjvatg$671$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<e...@z...googlegroups.com>
<hjvjne$is6$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<7...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-118-231.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1264837115 48 77.253.118.231 (30 Jan 2010 07:38:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jan 2010 07:38:35 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-User: maja_lewandowska
X-Antivirus: avast! (VPS 100130-0, 2010-01-30), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251242
[ ukryj nagłówki ]JAM wrote:
> On Jan 29, 4:13 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>> JAM pisze:
>>
>>
>> Ja patrzę na te dane z artykułu.
>> BMW jest 7 cali dłuższe.
>
> Prawda, sprawdzilem. Wydaje sie na oko krotsze. To pewnie przez to, ze
> Corvette nie ma zderzakow wystajacych z nadwozia wiec wydaje sie
> wieksza. Tak szy siak, roznice rozmiarow sa kilkucalowe. Mowimy wiec w
> zasadzie o samochodach porownywalnych rozmiarow.
nie - jedno jest kompaktem, drugie sportową zabawką
>> 267lbs różnicy, czyli 121kg.
>> Nie wiem ile silnik w BMW jest cięższy, ale stawiam że różnice jak
>> wynoszą kilkanaście, może 20kg, to wszystko.
>> 100kg w BMW waży to, że to normalny tatusiowóz gdzie do tyłu wkłada
>> się dzieci w fotelikach, do bagażnika wózek i jedzie na wycieczkę.
>
> Dodaj do tego skrzynie biegow lub przekladnie glowna, ktora musi miec
> wieksze przelozenie bo silnik jest wysokoobrotowy i znajdziesz jeszcze
> kilka kilogramow w samym ukladzie napedowym. Ale nie o to tu chodzi.
proszę Cię... o jakich różnicach mówimy
M3 nie kręci się do 10krmp
poza tym - jak zauważyłeś - jest przekładnia główna...
reszta trybików nie różni się wcale....
> Pierwsze 100 - 200 metrow i tak w samochodach o tej samej mocy
> wyznacza wlasciwie przyczepnosc opon. Mozesz dodac moze i 100 KM a
> czas do 100 km/h zbijesz moze z 4.0 s na 3.8. s. Tak wiec nie tutaj
> widac przewage. Przewage widac w komentarzach dziennikarzy, ktorzy
> sami przyznaja, ze silnik Corvette jest elastyczniejszy i szybciej
> reaguje na pedal gazu.
zależy od przyczepności i rodzaju napędu
przyczepność od konstrukcji zawieszenia i opon
>> Po pierwsze dopasowanie skrzyni do rozpędzania się do tych, a nie
>> innych prędkości. Pytanie czy takie 100mph jest rozwijane tuż przed
>> redline, czy tuż po zmianie biegu i już się robi praktycznie sekunda
>> różnicy.
>
> Oba pojazdy maja 6-biegowe skrzynie biegow i podobna moc. Corvette
> jest sporo bardziej aerodynamiczny i ma mniejsza powierzchnie czolowa
> wiec jego najwyzszy bieg jest z pewnoscia strojony na duzo wieksza
> predkosc maksymalna niz BMW. Juz z tego faktu raczej wynika, ze
> rozpietosc poszczegolnych biegow Corvette bedzie wyzsza niz BMW co
> wymaga elastycznego silnika. Biegi stopniuje sie uzywajac prostego
> podwojnego postepu geometrycznego. Ale tak jak pisalem, Corvette ma
> coraz lepsza dynamike od BMW w miare wzrostu predkosci. Nie chodzi
> wiec tu tylko o to jak ustawiony jest pierwszy bieg, ale na dlaszych
> biegach przewaga rosnie choc oczywiscie zaczyna grac spora role
> aerodynamika.
no ok - ma lepszą dynamikę - już to napisałeś 15 raz
tylko jedno jest sportowym autkiem, a drugie usportowionym kompaktem
widzisz zasadniczą różnicę?
także konstrukcyjną...
--
limken polimken
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.10 11:31 J.F.
- 30.01.10 21:57 jacek2v
- 30.01.10 22:16 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 22:06 jacek2v
- 30.01.10 23:05 JAM
- 30.01.10 23:35 JAM
- 30.01.10 23:44 DoQ
- 30.01.10 23:52 Brzezi
- 31.01.10 00:26 JAM
- 31.01.10 00:17 JAM
- 31.01.10 09:37 J.F.
- 31.01.10 17:10 limken
- 31.01.10 17:51 JAM
- 31.01.10 20:44 J.F.
- 31.01.10 21:56 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe