-
Data: 2010-01-31 09:37:00
Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 30 Jan 2010 15:17:14 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
>
>Cztery walki zamiast jednego,
No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka
>cztery zawory zamiast dwoch,
Zawory tylko czesciowo, bo zajmuja puste miejsce w glowicy.
>W OHV masz
>jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy.
Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
zajmuje. Czy trzeba regulowac ?
>> Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
>> temu powody ?
>Sa. Dazenie do wysokich obrotow.
Watpie zeby to bylo celem :-)
Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.
>> Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
>> pewno nie w Polsce :-)
>
>Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
>szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.
I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.
>O jezdzie miejskiej w
>Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
>taki silnik pali na luzie :-)
Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
swiatlami :-)
>Jezdze co roku w Polsce i nie widze wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce
nawet na to nie pozwala.
Ale ja nie o szalencach, tylko o przestrzeganiu obowiazujacych
predkosci :-)
Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
slimacze ?
>> Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec
wpisalemwww.chevrolet.de... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
>> Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
>> chca w europie sprzedawac :-)
>
>No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
>ten najtanszy chlam Daewoo :-)
To samo w calej Europie jest :-)
Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
sprzedaja ? :-)
Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.
>Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
>temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
>to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
>to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
>jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
>samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
>razy wiecej niz Corvette.
No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa ?
>> Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
>> koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
>> np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
>> wiekszej mocy ?
>
>Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
>Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
>jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
>najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
>zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
>sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
>To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
>produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)
Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
nie w tym problem ?
>Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
>napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
>udana.
Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 17:10 limken
- 31.01.10 17:51 JAM
- 31.01.10 20:44 J.F.
- 31.01.10 21:56 DoQ
- 31.01.10 22:06 DoQ
- 01.02.10 00:23 JAM
- 01.02.10 01:16 JAM
- 01.02.10 00:49 J.F.
- 01.02.10 09:49 gosmo
- 01.02.10 09:57 gosmo
- 01.02.10 11:54 Mario
- 01.02.10 11:46 kamil
- 01.02.10 14:44 kamil
- 01.02.10 23:16 J.F.
- 01.02.10 23:31 limken
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=