-
Data: 2010-01-31 09:37:00
Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 30 Jan 2010 15:17:14 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
>
>Cztery walki zamiast jednego,
No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka
>cztery zawory zamiast dwoch,
Zawory tylko czesciowo, bo zajmuja puste miejsce w glowicy.
>W OHV masz
>jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy.
Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
zajmuje. Czy trzeba regulowac ?
>> Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
>> temu powody ?
>Sa. Dazenie do wysokich obrotow.
Watpie zeby to bylo celem :-)
Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.
>> Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
>> pewno nie w Polsce :-)
>
>Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
>szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.
I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.
>O jezdzie miejskiej w
>Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
>taki silnik pali na luzie :-)
Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
swiatlami :-)
>Jezdze co roku w Polsce i nie widze wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce
nawet na to nie pozwala.
Ale ja nie o szalencach, tylko o przestrzeganiu obowiazujacych
predkosci :-)
Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
slimacze ?
>> Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec
wpisalemwww.chevrolet.de... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
>> Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
>> chca w europie sprzedawac :-)
>
>No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
>ten najtanszy chlam Daewoo :-)
To samo w calej Europie jest :-)
Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
sprzedaja ? :-)
Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.
>Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
>temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
>to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
>to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
>jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
>samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
>razy wiecej niz Corvette.
No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa ?
>> Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
>> koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
>> np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
>> wiekszej mocy ?
>
>Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
>Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
>jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
>najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
>zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
>sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
>To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
>produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)
Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
nie w tym problem ?
>Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
>napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
>udana.
Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 17:10 limken
- 31.01.10 17:51 JAM
- 31.01.10 20:44 J.F.
- 31.01.10 21:56 DoQ
- 31.01.10 22:06 DoQ
- 01.02.10 00:23 JAM
- 01.02.10 01:16 JAM
- 01.02.10 00:49 J.F.
- 01.02.10 09:49 gosmo
- 01.02.10 09:57 gosmo
- 01.02.10 11:54 Mario
- 01.02.10 11:46 kamil
- 01.02.10 14:44 kamil
- 01.02.10 23:16 J.F.
- 01.02.10 23:31 limken
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją