    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Date: Wed, 23 Apr 2014 20:34:48 +0200

    W dniu 2014-04-23 18:49, Robert Wańkowski pisze:
    > Tak, ale obok jest uwaga, że parametr ten jest pomijany przy sterowaniu
    > wektorowym. A takie miałem cały czas.
    > Ale ostatnie próby jakie robiłem to faktycznie wyłaczyłem wektorowe.
    > Może to się przyczyniło do spalenia, ale nadal nie wiem dlaczego ten
    > prąd taki wysoki był.
    falownik stara się trzymać charakterystykę U/f równą (albo jaką tam mu
    zaprogramujesz, z podbiciem napięcia na niższych częstotliwościach albo
    i nie), jeśli masz ustawione 400Hz 230v, to tyle jest przy 400Hz. Jeśli
    masz źle ustawione i 50Hz, to efekt jest taki że masz już przy 50Hz
    pełne 230v, a im wyżej - tym jeszcze wyższe napięcie (stąd ogromne
    prądy), aż do pełnego wysycenia sterownika (czyli przy 3f jakieś 500V).
    Czyli charakterystyka rośnie dużo bardziej pionowo (a potem jest
    ograniczona od góry, bo już więcej napięcia nie umie zrobić). Jeśli tak
    miałeś, to nic dziwnego że coś musiało zdechnąć ;/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173