eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHamowanie elektrowrzecina falownikiem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2014-04-21 14:07:25
    Temat: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk).
    Falownik 3,6 kW
    http://www.vfds.com/manuals/mitsubishi-e500-manual.p
    df

    Zmieniałem chyba już wszystko w ustawieniach, ale podczas hamowania w 50%
    przypadków występuje błąd
    E.OC3 czyli za instrukcją strona 180:
    "Kiedy przetworcica osiąga lub przekracza 200% znamionowego prądu wyj.
    podczas zwalniania aktywowana jest funkcja wył. wyj. obwodu głównego"
    Jak wskazówkę podają:
    "Sprawdzenie zwarcia lubzłego uzieminia na wyjściu"

    Zwarcia nie ma. Rozpędz się bez problemu.
    Hamowanie nawet jak zrobię na 10s to i tak pojawia się błąd.
    Tak samo często jak ustawię hamowanie 0,8s.

    Podczas tego błędu widzę na jakiej częsttliwości zostało zatrzymane. Jest to
    chyba w dwóch przediałąch. Jeden 140 a drugi 180 Hz.

    W ustawieniach falownika jest omijanie częstotliwości, ale nie działą to dla
    rozpędzania i hamowania.

    Prąd dla tego wrzeciona mam ustawiony na 8 A. Podczas hamowania miejscami
    wzrasta do 20 A. I pewnie w tych momentach wyłacza się.

    Kabel łączący wrzeciono ma ~8 mb. Jest ekranowany. Ekran podłaczony tylko od
    strony falownika do zacisku ochronnego falownika.

    Można temu jakoś zaradzić?

    Robert


  • 2. Data: 2014-04-21 21:10:52
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: Andrzej K <k...@w...pl>

    W dniu 2014-04-21 14:07, Robert Wańkowski pisze:
    > Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk).
    > Falownik 3,6 kW
    > http://www.vfds.com/manuals/mitsubishi-e500-manual.p
    df
    >
    > Zmieniałem chyba już wszystko w ustawieniach, ale podczas hamowania w
    > 50% przypadków występuje błąd
    > E.OC3 czyli za instrukcją strona 180:
    > "Kiedy przetworcica osiąga lub przekracza 200% znamionowego prądu wyj.
    > podczas zwalniania aktywowana jest funkcja wył. wyj. obwodu głównego"
    > Jak wskazówkę podają:
    > "Sprawdzenie zwarcia lubzłego uzieminia na wyjściu"
    >
    > Zwarcia nie ma. Rozpędz się bez problemu.
    > Hamowanie nawet jak zrobię na 10s to i tak pojawia się błąd.
    > Tak samo często jak ustawię hamowanie 0,8s.
    >
    > Podczas tego błędu widzę na jakiej częsttliwości zostało zatrzymane.
    > Jest to chyba w dwóch przediałąch. Jeden 140 a drugi 180 Hz.
    >
    > W ustawieniach falownika jest omijanie częstotliwości, ale nie działą to
    > dla rozpędzania i hamowania.
    >
    > Prąd dla tego wrzeciona mam ustawiony na 8 A. Podczas hamowania
    > miejscami wzrasta do 20 A. I pewnie w tych momentach wyłacza się.
    >
    > Kabel łączący wrzeciono ma ~8 mb. Jest ekranowany. Ekran podłaczony
    > tylko od strony falownika do zacisku ochronnego falownika.
    >
    > Można temu jakoś zaradzić?
    >
    > Robert
    Nie wypowiem co do meritum ale w falownikach ekranowanie podłącza się z
    obu stron, bardzo porządnie np opaskami na na ekranie kabla zasilającego.
    Andrzej


  • 3. Data: 2014-04-21 21:34:50
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk).
    > Falownik 3,6 kW
    > http://www.vfds.com/manuals/mitsubishi-e500-manual.p
    df
    >
    > Zmieniałem chyba już wszystko w ustawieniach, ale podczas hamowania
    > w
    > 50% przypadków występuje błąd
    > E.OC3 czyli za instrukcją strona 180:
    > "Kiedy przetworcica osiąga lub przekracza 200% znamionowego prądu
    > wyj.
    > podczas zwalniania aktywowana jest funkcja wył. wyj. obwodu
    > głównego"
    > Jak wskazówkę podają:
    > "Sprawdzenie zwarcia lubzłego uzieminia na wyjściu"
    >
    > Zwarcia nie ma. Rozpędz się bez problemu.
    > Hamowanie nawet jak zrobię na 10s to i tak pojawia się błąd.
    > Tak samo często jak ustawię hamowanie 0,8s.
    >
    > Podczas tego błędu widzę na jakiej częsttliwości zostało zatrzymane.
    > Jest to chyba w dwóch przediałąch. Jeden 140 a drugi 180 Hz.
    >
    > W ustawieniach falownika jest omijanie częstotliwości, ale nie
    > działą
    > to dla rozpędzania i hamowania.
    >
    > Prąd dla tego wrzeciona mam ustawiony na 8 A. Podczas hamowania
    > miejscami wzrasta do 20 A. I pewnie w tych momentach wyłacza się.
    >
    > Kabel łączący wrzeciono ma ~8 mb. Jest ekranowany. Ekran podłaczony
    > tylko od strony falownika do zacisku ochronnego falownika.
    >
    > Można temu jakoś zaradzić?
    >
    > Robert

    ekran powinien być podłączony z obydwu stron ale to nie jest twoim
    problemem w tym momencie
    ile s zajmuje hamowanie wybiegiem ?
    ten błąd to standardowy błąd za szybkiego hamowania, a właściwie
    zwalniania silnika, powinieneś zastosować rezystor hamujący
    od 120Hz w dół masz dostępne hamowanie prądem stałym "DC break" -
    parametr 10 do 12
    opcjonalnie możesz zamontować zewnętrzny układ hamowania ale wymaga
    dodatkowych styczników i prostownik
    mitsubishi nigdy nie programowałem ale wszystkie falowniki mają
    podobnie

    jeffrey


  • 4. Data: 2014-04-21 23:38:16
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jeffrey"
    > ekran powinien być podłączony z obydwu stron ale to nie jest twoim
    > problemem w tym momencie

    To podłączę.


    > ile s zajmuje hamowanie wybiegiem ?

    20-25 s

    > ten błąd to standardowy błąd za szybkiego hamowania, a właściwie
    > zwalniania silnika, powinieneś zastosować rezystor hamujący
    > od 120Hz w dół masz dostępne hamowanie prądem stałym "DC break" -

    Ale już przy 180 Hz mi wyskakuje błąd.

    Prąd rożnie zatrważająco podczas normalnej pracy, jeżeli ustawię w okolicach
    tych 180 Hz.
    Nie pamiętam dokładnie ale grubo powyżej 12 A. A tuż obok inne częstliwości
    to na poziomie 4-6 A. To wszystko bez obciążenia.

    Robert





  • 5. Data: 2014-04-22 22:04:05
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > "Jeffrey"
    >> ekran powinien być podłączony z obydwu stron ale to nie jest twoim
    >> problemem w tym momencie
    >
    > To podłączę.
    >
    >
    >> ile s zajmuje hamowanie wybiegiem ?
    >
    > 20-25 s
    >
    >> ten błąd to standardowy błąd za szybkiego hamowania, a właściwie
    >> zwalniania silnika, powinieneś zastosować rezystor hamujący
    >> od 120Hz w dół masz dostępne hamowanie prądem stałym "DC break" -
    >
    > Ale już przy 180 Hz mi wyskakuje błąd.
    >
    > Prąd rożnie zatrważająco podczas normalnej pracy, jeżeli ustawię w
    > okolicach tych 180 Hz.
    > Nie pamiętam dokładnie ale grubo powyżej 12 A. A tuż obok inne
    > częstliwości to na poziomie 4-6 A. To wszystko bez obciążenia.
    >
    > Robert

    to szukaj rezystora hamującego, można coś wyrzeźbić jak gotowiec za
    drogi, tylko pamiętaj, że napięcie dostanie wyższe od znamionowego np
    750V

    jeffrey


  • 6. Data: 2014-04-22 23:11:27
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jeffrey"
    > to szukaj rezystora hamującego, można coś wyrzeźbić jak gotowiec za drogi,
    > tylko pamiętaj, że napięcie dostanie wyższe od znamionowego np 750V


    No i podczas testów spaliłem wrzeciono. Ktoś doradzi gdzie to przewinąc w
    okolicach Poznania?

    Robert


  • 7. Data: 2014-04-23 12:08:53
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-21 23:38, Robert Wańkowski pisze:
    >> ile s zajmuje hamowanie wybiegiem ?
    > 20-25 s
    >> ten błąd to standardowy błąd za szybkiego hamowania, a właściwie
    >> zwalniania silnika, powinieneś zastosować rezystor hamujący
    >> od 120Hz w dół masz dostępne hamowanie prądem stałym "DC break" -
    >
    > Ale już przy 180 Hz mi wyskakuje błąd.
    >
    > Prąd rożnie zatrważająco podczas normalnej pracy, jeżeli ustawię w
    > okolicach tych 180 Hz.
    > Nie pamiętam dokładnie ale grubo powyżej 12 A. A tuż obok inne
    > częstliwości to na poziomie 4-6 A. To wszystko bez obciążenia.
    Nie wiem czemu tak u ciebie, ale u mnie bez problemu hamuję wrzeciono
    "mokrego chińczyka" 1.5kW w jakieś 7s, dodatkowo ostatnie 3s daje 5% DC
    breaking, mam rezystor hamujący (taki żebrowany kloc 150W z allegro za
    30zł), tak że realnie w trochę ponad 5s staje dęba. Stop to oznacza
    stop, nim nacisnę i sięgnę po klucz do zmiany frezu - wrzeciono już
    dawno stoi. Prąd nigdy mi nie przekracza 1A przy hamowaniu!
    Może powstaje jakiś rezonans, czy twój falownik ma możliwość regulacji
    częstotliwości pracy (tej w kHz)?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 8. Data: 2014-04-23 12:09:51
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-22 23:11, Robert Wańkowski pisze:
    > "Jeffrey"
    >> to szukaj rezystora hamującego, można coś wyrzeźbić jak gotowiec za
    >> drogi, tylko pamiętaj, że napięcie dostanie wyższe od znamionowego np
    >> 750V
    > No i podczas testów spaliłem wrzeciono. Ktoś doradzi gdzie to przewinąc
    > w okolicach Poznania?
    To ja się obawiam, żeś miał je wcześniej już uszkodzone, i przy
    konkretnych prędkościach coś tam się działo złego - stąd tak duży prąd.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 9. Data: 2014-04-23 12:46:32
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK"
    > Może powstaje jakiś rezonans, czy twój falownik ma możliwość regulacji
    > częstotliwości pracy (tej w kHz)?

    Tak i było ustawione na 1,4 kHz. Jak zmieniłem na więcej to przy niektórych
    prędkościach obroty falowały. I podczas tych prób właśnie go spaliłem.
    Przgrzał się.
    I chyba o przewinięciu trzeba zaponieć. Nikt takiego taniego wrzeciona nie
    przewinie, aby się opłacało.

    Robert




  • 10. Data: 2014-04-23 18:19:30
    Temat: Re: Hamowanie elektrowrzecina falownikiem
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-23 12:46, Robert Wańkowski pisze:
    > "BartekK"
    >> Może powstaje jakiś rezonans, czy twój falownik ma możliwość regulacji
    >> częstotliwości pracy (tej w kHz)?
    >
    > Tak i było ustawione na 1,4 kHz. Jak zmieniłem na więcej to przy
    > niektórych prędkościach obroty falowały. I podczas tych prób właśnie go
    > spaliłem. Przgrzał się.
    > I chyba o przewinięciu trzeba zaponieć. Nikt takiego taniego wrzeciona
    > nie przewinie, aby się opłacało.
    A nie miałeś "base frequency" przypadkiem ustawionego na 50Hz? Domyślnie
    większość falowników tak ma, a dla wrzeciona które powinno mieć 400Hz
    takie ustawienie powoduje generowanie dymu z uzwojeń...

    Btw u mnie chodzi falownik na 10KHz, fabrycznie był na 6 i piszczał
    wniebogłosy i wydawał jakieś intermodulacyjne symfonie przy różnych
    prędkościach...


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: