    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Date: Wed, 24 Jul 2024 14:25:39 +0200

    W dniu 24.07.2024 o 12:43, heby pisze:

    > A co w nich padło?
    >
    > Sonoff mam działajace od wielu lat, choć nie na oryginalnym sofcie, wifi.
    >
    > To były Zigbee? Zigbee to kupa ;)

    Bo?

    > https://allegro.pl/oferta/sonoff-s60-inteligentne-gn
    iazdko-watomierz-programator-wifi-ewelink-s60tpf-157
    57619228

    > Może nadszedł czas aby porzucić Tuya, które Cie ogranicza, ale przejśc
    > na coś uniwersalnego?

    Przecież nic nie pisał, że go ogranicza.

> [...]
    > 3) Home Assistant
    > 4) Tasmota
    >
    > Niektóre rozwiązania są rozproszaone i nie wymagają centralnego serwera,
    > inne wymagają centralny serwer, dostarczany w postaci instalacji na
    > byleczym (Pi, terminal, pecet, dedykowany hardware). W przypadku
    > niektórych mozna korzystać z serwera w "chmurze" (HiveMQ) wiec
    > infrastruktura w domu zbędna. Masz całe spektrum mozliwości z wszelkimi
    > wadami i zaletami, ale najwazniejsze: nie jesteś skazany na jakiegoś
    > konkretnego producenta. No i dane da się pobierać na "komputer" jeśli

    Coś niejasno piszesz. Które są otwarte? Które są 'rozproszone'? To
    ciekawe tematy, ale ostatnio coś chyba nie rozumiałeś potrzeby
    rozproszenia co w przypadku samego gniazdka nie ma znaczenia, ale jak
    się pisze o różnych metodach komunikacji to też może nie być oczywiste o
    czy mowa. Kolega jakby chciał używać tych gniazdek do pomiarów bez
    systemu automatyzacji by tylko do komputera się dało pobrać. Mnie zawsze
    interesuje czy z urządzeniem da się swobodnie komunikować, ale poza
    modułami przekaźnikowymi to jakoś nie przypominam sobie niczego naprawdę
    otwartego a nie przez wsparcie takiego czy innego systemu automatyzacji
    co jest kwestią na jakimś wyższym poziomie.

    > A i jeszcze jedno: w przypadku urządzeń na wifi, nie musisz się na nic
    > decydować. Jak się Supla nie spodoba, to sprawdzisz sobię Tasmotę. Nie
    > jesteś ograniczony, możesz zmienić.

    Jw.