  • Data: 2024-07-24 12:43:53
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/07/2024 12:15, Adam wrote:
    > Teraz w ciągu ok. 2 tygodni padły mi 4 szt

    A co w nich padło?

    Sonoff mam działajace od wielu lat, choć nie na oryginalnym sofcie, wifi.

    To były Zigbee? Zigbee to kupa ;)

    > Potrzebuję jedynie funkcję on/off i pomiar prądu.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-s60-inteligentne-gn
    iazdko-watomierz-programator-wifi-ewelink-s60tpf-157
    57619228

    > Czy są jakieś gadające w Tuya, z których można pobrać dane?
    > Te, co mi zdychały, to nie miały takiej możliwości.

    Może nadszedł czas aby porzucić Tuya, które Cie ogranicza, ale przejśc
    na coś uniwersalnego?

    > Chciałbym dane o energii pobierać do komputera.

    Słowa kluczowe:
    1) Supla
    2) Domoticz
    3) Home Assistant
    4) Tasmota

    Niektóre rozwiązania są rozproszaone i nie wymagają centralnego serwera,
    inne wymagają centralny serwer, dostarczany w postaci instalacji na
    byleczym (Pi, terminal, pecet, dedykowany hardware). W przypadku
    niektórych mozna korzystać z serwera w "chmurze" (HiveMQ) wiec
    infrastruktura w domu zbędna. Masz całe spektrum mozliwości z wszelkimi
    wadami i zaletami, ale najwazniejsze: nie jesteś skazany na jakiegoś
    konkretnego producenta. No i dane da się pobierać na "komputer" jeśli
    chcesz, na swoich zasadach.

    A i jeszcze jedno: w przypadku urządzeń na wifi, nie musisz się na nic
    decydować. Jak się Supla nie spodoba, to sprawdzisz sobię Tasmotę. Nie
    jesteś ograniczony, możesz zmienić.