  • Data: 2024-07-25 00:05:52
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 24 Jul 2024 21:34:15 +0200, heby napisał(a):

    > Wszak wyjasniłem. Z gniazdami Wifi. Z jakimi? Prawie wszystkimi. Jedynym
    > problemem jest jak dostać się do Tx/Rx wystających z ESP8266. Zazwyczaj
    > się da wprost (gotowe punkty), czasami trzeba wydziobać to z kilku padów
    > rozrzuconych po płyce, a czasami trzeba się wlutować wprost w scalak.
    > Ale robisz to 1 raz i koniec. Potem swobodnie zmieniasz oprogramowanie
    > przez Wifi.

    Ostatni raz bawiłem się w modernizacje różnych MB w czasach EPROM.
    Teraz wolałbym urządzenie, które kupuję i z niego dane uzyskuję - czy to
    bezpośrednio, czy przez jakąś ichnią chmurę.
    Napisać skrypty mogę, ale za drobną elektronikę już wolę się nie brać.
    Teraz robię już raczej tylko to, co można ogarnąć lutownicą
    transformatorową.
    Swego czasu lutowałem ręcznie nawet SMD z rastrem gęstszym od milimetra,
    teraz już ręka niezbyt pewna i oko nie takie.
    No i być może wiedza już niezbyt adekwatna do współczesnych wynalazków.

    > Sonoff ma niepisaną zasadę, a raczej umowę z hobbystami, że każde z
    > gniazdek da się przerobić, choć nie jest to idealnie łatwe.
    >
    > A tek poza tym, to one są w środku prawie identyczne, kwestia
    > identyfikacji do której nogi podpięto przekaźnik, pod którą LEDa i
    > koniec. Tasmota pozwala na zmianę tych parametrów przez prostą stronę
    > konfiguracyjną widoczną w sieci.

    > Zawsze się od tego zaczyna u nerdów.

    Jeszcze raz:

    1/
    chcę uzyskać zrzut danych: moc pobierana w czasie od ostatniego odczytu,
    najchętniej z rozdzielczością przynajmniej 1 godzina
    2/
    chcę mieć możliwość zdalnego włączenie/wyłączenia zasilania - ale to chyba
    każde w każdym systemie umie. Oczywiście mając na myśli coś w rodzaju
    "smart gniazdko" a nie np. termometr :D

    Postawić sobie coś na jakimś Rasp czy innym serwerze albo Mikrotiku mogę,
    skrypty popisać mogę, ale głębsza ingerencja w elektronikę to już chyba nie
    dla mnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam