  • Data: 2024-07-24 17:08:56
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/07/2024 16:28, Jacek Konieczny wrote:
    > Bo idea Zigbee jak najbardziej ma sens.

    Problemem nie jest Zigbee ogólnie, tylko mierna implementacja.
    Najgorsze, że "wszystkiego".

    > To co mnie boli to znacznie mniejsza dostępność hardware i software do
    > budowy własnych urządzeń Zigbee (bo bym się tym pobawił). Jest cała masa
    > płytek z wifi (Pi Pico W, ESP32, wszelkie ich klony, i inne), a do
    > Zigbee pojedyncze sztuki, ze znacznie mniejszym wsparciem w środowiskach
    > programistycznych.

    Rozwaliło mnie, że Zigbee stało się enklawą dla 8051. To w zasadzie
    przekreśla szanse, że przyjdę tam z własnej woli.

    > TCP/IP/wifi (chociaż to często overkill do tych
    > zastosowań) są dostępne praktycznie dla każdego języka i na każdej
    > platformie obsługujący dany mikrokontroler, a do Zigbee jest tylko C/C++
    > i SDK producenta chipu.  I fakt, jeśli w tym SDK jest babol, to potem
    > większość sprzętu źle działa...

    Raczej winę ponosi białko, a nie SDK. Programatorzy 8051 mają
    specyficzne sposoby pracy z kodem. Oglądałem niedawno kawałek kodu
    własnie na jakiś dongle Zigbee, napisany w C+8051. Ostatni raz tak
    miernej jakości kod widziałem w latach 80. I co najgorsze: nie da się za
    bardzo lepiej, bo to ciasna platforma, bez wyboru narzędzi.