    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Funai 1506 - problem z przetwornicą
    Date: Wed, 19 Apr 2017 21:10:42 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    <ocu6sd$tb8$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <od0m62$ck7$1@node2.news.atman.pl>
    <od3039$upb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <od33d2$l41$1@node2.news.atman.pl>
    <od33rl$6t8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <od34rb$8u0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <od3566$9k0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <58f51b9a$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <od36jo$cft$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <od5se6$c0o$1@node2.news.atman.pl>

    > Wymieniłbym C631 i C636, jak one są zużyte to tętnienia na nich
    > zakłócają start i stabilizację napięcia.

    c631 wymieniłem wcześniej a C636 teraz na 470uF (ma tłumić tętnienia a
    że nie miałem 220uF to dałem 2x większy i przez kilka minut popracował
    poprawnie w temperaturze pokojowej). Co ciekawe stary miał 200uF po
    zmierzeniu więc w zasadzie w normie.
    Pomierzyłem napięcia i leży mi AL+3.3V - 0,8 standby i 1v na włączonym.
    Bez specjalnych tętnień - ale zaraz wylutuję kondensator jaki jest przy
    tym stabilizatorze. Napięcie +5V jakie zasila stablilizator jest
    poprawne. Gdy odłącze płytkę z elektroniką LCD od zasilacza to napięcie
    w standby AL_3.3 jest w przybliżeniu ok 2V. Laminat jest zarumieniony
    nieznacznie dookoła tego stabilizatora oraz przy diodach D665 i D657
    (choć bardziej to diody się grzały niż stabilizator biorąc pod uwagę
    równomierność zbrązowienia).
    Jak chciałem wlutować nowy C645 okazało się, że obok niego znajduje się
    C517 który wyparował. Zostały tylko nóżki i okrągły odcisk z
    wyciekającego elektrolitu.
    Po podmianie i wlutowaniu zguby (musiałem kupić z brakującym kondkiem bo
    nie było śladów w obudowie:)))) nie ma specjalnie zmian. Po włączeniu
    jest 1V z tętnieniami ok 100mV.
    Wyjście stabilizatora +5V IC606 ma równiuteńko 6,3V (zgodnie ze
    schematem). ALE AL_5V(D) ma ok 1V, a AL_5V ma 5V.
    Napięcie przed diodą D665 mam ok 7,5V a za diodą mam 1,7V, chociaż wg
    schematu powinno być tam 6,9V (wejście stab 3V3).

    Czy to możliwe, że ta dioda jest klepnięta, że tak dziwne napięcie za
    nią zostaje? Czemu ta dioda jest na 600V skoro tam raptem kilka V jest
    (z tej serii najniższe są na 50V). Wstawienie zwykłej prostowniczej 50V
    ma sens czy muszę szukać dokładnego zamiennika?

    Zrobiłem jeszcze przed chwilą eksperyment i chyba sam sobie
    odpowiedziałem. Zmroziłem ją powietrzem w puszce (wylewając ciekłe na
    diodę). Podłączyłem zasilanie i voila:) 6,4V zamiast 1,7V :) To tłumaczy
    reagowanie na temperatury choć byłem święcie przekonany, że to któryś
    kondek mi tak lata w funkcji temperatury.