  • Data: 2017-04-21 21:05:55
    Temat: Funai 1506 nr.2 - zanikający obraz na EURO
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pierwszy 1506 wygrzewa się bajkami już czwartą godzinę i wszystko jest
    dobrze:)

    Mam teraz drugiego z nieco innym problemem. Z góry wymieniłem mu te same
    elementy co pierwszemu (bo też wylatany a oryginalne elementy były).
    Działa i jest dobrze - nie wyłącza się. Mam natomiast nieco inny objaw:

    Puszczając sygnał przez EURO mam obraz dobry przez 1-2 minuty, po czym
    podczas podgrzewania się zaczyna się robić coraz jaśniejszy aż w końcu
    biały(jak ostygnie znowu da się zobaczyć obraz do momentu zagrzania
    się). Na TV problem nie występuje - szum szumi sobie radośnie.
    Na composite(przez RCA) było ok. Composite przez EURO oraz RGB przez
    euro - taki sam efekt.

    Możliwe by powysychały kondensatory które są w torze sygnału video?
    Czemu jest różnica pomiędzi composite z RCA a composite/RGB z euro?
    ...i co może powodować biały obraz?

    Zasilanie chyba nie jest przyczyną, bo TV działa jak i composite z rca
    (jeszcze raz sprawdzę czy nie gadam głupot-wcześniej działało).

    Idąc po schemacie od pinu 20 EURO (Wejście composite) jest kondensator
    odcinający składową stałą C758 i to generalnie tyle - jeszcze jest jeden
    kondensator idący do masy 100p i od razu wejście scalaka:(