eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi aluminiowe - porady praktyczneRe: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Filip <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Date: Thu, 15 Nov 2012 20:54:06 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <k83h8s$ri$1@news.task.gda.pl>
    References: <k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl> <k7u6kp$nhp$1@news.task.gda.pl>
    <k803vr$ah0$3@news.task.gda.pl> <k80762$jol$1@node1.news.atman.pl>
    <1mrpn3nn7m4q6$.o38y3tkkw6dj$.dlg@40tude.net>
    <50a47e45$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <k82809$c49$2@node2.news.atman.pl> <k82885$c49$3@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-246-197.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1353009244 882 89.71.246.197 (15 Nov 2012 19:54:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Nov 2012 19:54:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus: avast! (VPS 121115-0, 2012-11-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472504
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-11-15 10:28, Tomasz Pyra pisze:

    > W przypadku koła napędzanego masz następujące połączenia _cierne_:
    > felga-tarcza hamulcowa
    > tarcza hamulcowa-piasta
    >
    > Są to połączenia, przenoszące duży moment obrotowy (przy przyspieszaniu i
    > przy hamowaniu) niedużą powierzchnią o niewielkiej średnicy - występują tam
    > wtedy naprawdę ogromne siły.
    >
    > Kołnierz piasty tak naprawdę ma znaczenie tylko centrujące elementy przy
    > montażu i nie przenosi sił w tym połączeniu. A nawet gdyby, to tylko siłę
    > związaną z masą pojazdu/amortyzacją, a te są rząd wielkości mniejsze niż
    > siły wynikające z przeniesienia napędu/hamulca pomiędzy elementami.
    >
    > Dlatego nasmarowanie połączeń piasta-tarcza-felga ogromnie osłabia to
    > połączenie wprowadzając możliwość poślizgu między elementami, czyli tego że
    > obróci się tarcza hamulcowa względem felgi. Oczywiście jest to możliwe
    > tylko pod niewielkim kątem, bo dalej na przeszkodzie staną śruby które
    > jednak wtedy będą pracować w warunkach w których zdecydowanie nie powinny -
    > przenosząc obciążenia boczne, oraz na ścinanie.
    >
    > To jest dokładnie ten sam charakter pracy co zablokowanego hamulca w
    > samochodzie - za pomocą zacisku, ciernie łączy tarczę hamulcową z klockami.
    > A nie trzeba chyba tłumaczyć że nasmarowanie połączenia tarcza-klocek
    > zdecydowanie takie połączenie osłąbi.
    >
    > Żeby nie mieć problemów ze zdejmowaniem felg o ściśle spasowanym otworze
    > centrującym, można nałożyć naprawdę symboliczną ilość smaru
    > (przystosowanego do aluminium, czy nie smar miedziowy) na bok kołnierza,
    > albo wnętrze otworu centrującego i tak założyć felgę.
    > Nic się wtedy nie zapiecze.
    >
    O kurwa, szacunek! Przepraszam. :)

    Masz browara :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: