-
Data: 2012-11-15 20:54:06
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Filip <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-11-15 10:28, Tomasz Pyra pisze:
> W przypadku koła napędzanego masz następujące połączenia _cierne_:
> felga-tarcza hamulcowa
> tarcza hamulcowa-piasta
>
> Są to połączenia, przenoszące duży moment obrotowy (przy przyspieszaniu i
> przy hamowaniu) niedużą powierzchnią o niewielkiej średnicy - występują tam
> wtedy naprawdę ogromne siły.
>
> Kołnierz piasty tak naprawdę ma znaczenie tylko centrujące elementy przy
> montażu i nie przenosi sił w tym połączeniu. A nawet gdyby, to tylko siłę
> związaną z masą pojazdu/amortyzacją, a te są rząd wielkości mniejsze niż
> siły wynikające z przeniesienia napędu/hamulca pomiędzy elementami.
>
> Dlatego nasmarowanie połączeń piasta-tarcza-felga ogromnie osłabia to
> połączenie wprowadzając możliwość poślizgu między elementami, czyli tego że
> obróci się tarcza hamulcowa względem felgi. Oczywiście jest to możliwe
> tylko pod niewielkim kątem, bo dalej na przeszkodzie staną śruby które
> jednak wtedy będą pracować w warunkach w których zdecydowanie nie powinny -
> przenosząc obciążenia boczne, oraz na ścinanie.
>
> To jest dokładnie ten sam charakter pracy co zablokowanego hamulca w
> samochodzie - za pomocą zacisku, ciernie łączy tarczę hamulcową z klockami.
> A nie trzeba chyba tłumaczyć że nasmarowanie połączenia tarcza-klocek
> zdecydowanie takie połączenie osłąbi.
>
> Żeby nie mieć problemów ze zdejmowaniem felg o ściśle spasowanym otworze
> centrującym, można nałożyć naprawdę symboliczną ilość smaru
> (przystosowanego do aluminium, czy nie smar miedziowy) na bok kołnierza,
> albo wnętrze otworu centrującego i tak założyć felgę.
> Nic się wtedy nie zapiecze.
>
O kurwa, szacunek! Przepraszam. :)
Masz browara :)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 20:55 Filip
- 15.11.12 21:17 Filip
- 15.11.12 21:35 Artur Maśląg
- 15.11.12 21:44 Artur Maśląg
- 15.11.12 22:50 AZ
- 15.11.12 22:55 jerzu
- 16.11.12 00:32 Tomasz Pyra
- 16.11.12 08:55 Artur Maśląg
- 16.11.12 10:28 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.11.12 18:18 Tomasz Pyra
- 16.11.12 19:59 Artur Maśląg
- 16.11.12 21:18 Cezary Daniluk
- 16.11.12 23:00 Tomasz Pyra
- 17.11.12 22:18 Artur Maśląg
- 18.11.12 09:39 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=