eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi aluminiowe - porady praktyczneRe: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
  • Data: 2012-11-15 20:21:59
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 19:19:04 +0100, J.F napisał(a):

    >>Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni
    >>styku
    >>stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy
    >>smarować.
    >
    > Ale my tu o gwintach pisalismy :-)

    Ale jak ktoś szpilkę nasmaruje, to dokręcając nakrętkę pewnie zbierze smar
    na stożek, a potem go rogniecie po całej powierzchni styku.

    >>Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki
    >>i
    >
    > No, kilka samochodow, rozne warunki ...

    Trzeba by dokręcić w letniej temperaturze, potem zamrozić do -30C i
    zobaczyć na ile się poluzuje z powodu różnej rozszerzalności stali i
    aluminium.

    Zresztą nie ma tu co zgadywać - różne rzeczy się udają. Można przejechać
    cały rajd mając tylko 2 z 4 śrub w kole i też się pewnie nic nie stanie,
    ale to raczej nie oznacza że pozostałe 2 śruby są bez sensu.

    > http://smary.pl/molykote_produkty.php
    > Nie wiem co to jest, ale pisza ze smar/pasta smarna.

    Bo niektóre gwinty się smaruje, ale te gdzie ich samohamowność wynika z
    czegoś innego niż tarcie na smarowanej powierzchni.

    W zasadzie na upartego gwint przy kole można by nasmarować pod warunkiem że
    stożek zostanie czysty.

    >>> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w
    >>> kadecie
    >>> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i
    >>> gdzie
    >>> smaru nawalono.
    >>To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.
    >
    > Ale w ktorym ? Wiele tam elementow nie ma. piasta, sruba, felga ...

    Za każdym razem jak koło nie chciało zejść problemem był pierścień
    centrujący bardzo ciasno spasowany z otworem centrującym.
    I jak smarować to tylko tam - i raczej grafitowy niż metalowy.

    A problem z odkręcaniam śrub albo nakrętek to najczęściej zjechany gwint -
    jak gumiarz raz i drugi dokręcił 4x za wysokim momentem używając bez
    opamiętania pneumata z udarem, no to potem są takie problemy jak gwint
    wyślizgany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: