-
Data: 2012-11-15 20:21:59
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 15 Nov 2012 19:19:04 +0100, J.F napisał(a):
>>Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni
>>styku
>>stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy
>>smarować.
>
> Ale my tu o gwintach pisalismy :-)
Ale jak ktoś szpilkę nasmaruje, to dokręcając nakrętkę pewnie zbierze smar
na stożek, a potem go rogniecie po całej powierzchni styku.
>>Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki
>>i
>
> No, kilka samochodow, rozne warunki ...
Trzeba by dokręcić w letniej temperaturze, potem zamrozić do -30C i
zobaczyć na ile się poluzuje z powodu różnej rozszerzalności stali i
aluminium.
Zresztą nie ma tu co zgadywać - różne rzeczy się udają. Można przejechać
cały rajd mając tylko 2 z 4 śrub w kole i też się pewnie nic nie stanie,
ale to raczej nie oznacza że pozostałe 2 śruby są bez sensu.
> http://smary.pl/molykote_produkty.php
> Nie wiem co to jest, ale pisza ze smar/pasta smarna.
Bo niektóre gwinty się smaruje, ale te gdzie ich samohamowność wynika z
czegoś innego niż tarcie na smarowanej powierzchni.
W zasadzie na upartego gwint przy kole można by nasmarować pod warunkiem że
stożek zostanie czysty.
>>> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w
>>> kadecie
>>> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i
>>> gdzie
>>> smaru nawalono.
>>To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.
>
> Ale w ktorym ? Wiele tam elementow nie ma. piasta, sruba, felga ...
Za każdym razem jak koło nie chciało zejść problemem był pierścień
centrujący bardzo ciasno spasowany z otworem centrującym.
I jak smarować to tylko tam - i raczej grafitowy niż metalowy.
A problem z odkręcaniam śrub albo nakrętek to najczęściej zjechany gwint -
jak gumiarz raz i drugi dokręcił 4x za wysokim momentem używając bez
opamiętania pneumata z udarem, no to potem są takie problemy jak gwint
wyślizgany.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 20:54 Filip
- 15.11.12 20:55 Filip
- 15.11.12 21:17 Filip
- 15.11.12 21:35 Artur Maśląg
- 15.11.12 21:44 Artur Maśląg
- 15.11.12 22:50 AZ
- 15.11.12 22:55 jerzu
- 16.11.12 00:32 Tomasz Pyra
- 16.11.12 08:55 Artur Maśląg
- 16.11.12 10:28 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.11.12 18:18 Tomasz Pyra
- 16.11.12 19:59 Artur Maśląg
- 16.11.12 21:18 Cezary Daniluk
- 16.11.12 23:00 Tomasz Pyra
- 17.11.12 22:18 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=