eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi aluminiowe - porady praktyczneRe: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
  • Data: 2012-11-15 19:19:04
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):
    >>>Nasmarowany gwint traci sporo ze swojej samohamowności.
    >>>Czyli właśnie nie będzie tak że jakaś się słabiej dokręci, a np.
    >>>raz
    >>>na milion kilometrów odkręcą się wszystkie na raz...
    >
    >> Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
    >> sie w milionowym odkrecic ?

    >Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia
    >wynosi
    >1/1000000.
    >Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało
    >nie
    >bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.

    Nadal watpie, bo jesli do odkrecenia trzeba sie mocno przylozyc, to
    dlaczego mialaby sie sruba sama odkrecic z szansa 1/mln ?

    Choc zaraz, moment ... powyzsze nie dotyczy malucha, tam kola
    potrafia odpasc (razem z oska), ale to dziwny wyrob jest :-)

    >Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
    >również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną
    >samohamowność
    >- nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.

    Felgą ... ale stalowa, alu tak nie dziala :-)

    >Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni
    >styku
    >stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy
    >smarować.

    Ale my tu o gwintach pisalismy :-)

    >> A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie
    >> odkrecaja
    >> same.
    >W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to
    >dobre.
    >Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki
    >i

    No, kilka samochodow, rozne warunki ...

    >zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
    >zabraniają smarowania.

    A to nie wiesz ? Producentowi znacznie lepiej jak bedziesz u niego
    musial nowe piasty kupic i to pod zarzutem ze nie dbales o samochod,
    niz mialoby ci sie odkrecic kolo z nieznanego powodu.
    To i zakaze smarowania, wlewania oleju niezgodnego z norma VW-costam,
    nakaze wymiane plynu hamulcowego co pol roku, a nawet rozgrzewania
    silnika w zimie przed jazda :-)


    http://smary.pl/molykote_produkty.php
    Nie wiem co to jest, ale pisza ze smar/pasta smarna.

    >> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w
    >> kadecie
    >> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i
    >> gdzie
    >> smaru nawalono.
    >To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.

    Ale w ktorym ? Wiele tam elementow nie ma. piasta, sruba, felga ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: