-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!zen.net.
uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl> <k7u6kp$nhp$1@news.task.gda.pl>
<1...@4...net>
<k812g3$gkb$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<50a4c2a6$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
<1lgj8y8xnz8d.5s2gcywmxih8$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <1lgj8y8xnz8d.5s2gcywmxih8$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Date: Thu, 15 Nov 2012 19:19:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 72
Message-ID: <50a5321c$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.232.1
X-Trace: 1353003548 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1228 83.7.232.1:53343
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472481
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):
>>>Nasmarowany gwint traci sporo ze swojej samohamowności.
>>>Czyli właśnie nie będzie tak że jakaś się słabiej dokręci, a np.
>>>raz
>>>na milion kilometrów odkręcą się wszystkie na raz...
>
>> Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
>> sie w milionowym odkrecic ?
>Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia
>wynosi
>1/1000000.
>Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało
>nie
>bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.
Nadal watpie, bo jesli do odkrecenia trzeba sie mocno przylozyc, to
dlaczego mialaby sie sruba sama odkrecic z szansa 1/mln ?
Choc zaraz, moment ... powyzsze nie dotyczy malucha, tam kola
potrafia odpasc (razem z oska), ale to dziwny wyrob jest :-)
>Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
>również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną
>samohamowność
>- nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.
Felgą ... ale stalowa, alu tak nie dziala :-)
>Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni
>styku
>stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy
>smarować.
Ale my tu o gwintach pisalismy :-)
>> A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie
>> odkrecaja
>> same.
>W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to
>dobre.
>Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki
>i
No, kilka samochodow, rozne warunki ...
>zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
>zabraniają smarowania.
A to nie wiesz ? Producentowi znacznie lepiej jak bedziesz u niego
musial nowe piasty kupic i to pod zarzutem ze nie dbales o samochod,
niz mialoby ci sie odkrecic kolo z nieznanego powodu.
To i zakaze smarowania, wlewania oleju niezgodnego z norma VW-costam,
nakaze wymiane plynu hamulcowego co pol roku, a nawet rozgrzewania
silnika w zimie przed jazda :-)
http://smary.pl/molykote_produkty.php
Nie wiem co to jest, ale pisza ze smar/pasta smarna.
>> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w
>> kadecie
>> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i
>> gdzie
>> smaru nawalono.
>To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.
Ale w ktorym ? Wiele tam elementow nie ma. piasta, sruba, felga ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 20:21 Tomasz Pyra
- 15.11.12 20:54 Filip
- 15.11.12 20:55 Filip
- 15.11.12 21:17 Filip
- 15.11.12 21:35 Artur Maśląg
- 15.11.12 21:44 Artur Maśląg
- 15.11.12 22:50 AZ
- 15.11.12 22:55 jerzu
- 16.11.12 00:32 Tomasz Pyra
- 16.11.12 08:55 Artur Maśląg
- 16.11.12 10:28 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.11.12 18:18 Tomasz Pyra
- 16.11.12 19:59 Artur Maśląg
- 16.11.12 21:18 Cezary Daniluk
- 16.11.12 23:00 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=