  • Data: 2012-11-15 17:49:34
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):

    > Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
    > sie w milionowym odkrecic ?

    Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia wynosi
    1/1000000.
    Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało nie
    bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.

    Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
    również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną samohamowność
    - nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.
    Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni styku
    stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy smarować.

    > A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie odkrecaja
    > same.

    W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to dobre.
    Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki i
    zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
    zabraniają smarowania.

    > Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w kadecie
    > po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i gdzie
    > smaru nawalono.

    To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.