-
Data: 2012-11-15 17:49:34
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>> Gwint śrub też posmarowany i jakoś nie zauważyłem, aby po sezonie
>>> jakieś
>>> śruby były słabiej dokręcone...
>
>>Nasmarowany gwint traci sporo ze swojej samohamowności.
>>Czyli właśnie nie będzie tak że jakaś się słabiej dokręci, a np. raz
>>na
>>milion kilometrów odkręcą się wszystkie na raz...
>
> Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
> sie w milionowym odkrecic ?
Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia wynosi
1/1000000.
Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało nie
bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.
Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną samohamowność
- nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.
Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni styku
stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy smarować.
> A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie odkrecaja
> same.
W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to dobre.
Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki i
zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
zabraniają smarowania.
> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w kadecie
> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i gdzie
> smaru nawalono.
To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 18:11 Tomasz Pyra
- 15.11.12 19:19 J.F
- 15.11.12 20:21 Tomasz Pyra
- 15.11.12 20:54 Filip
- 15.11.12 20:55 Filip
- 15.11.12 21:17 Filip
- 15.11.12 21:35 Artur Maśląg
- 15.11.12 21:44 Artur Maśląg
- 15.11.12 22:50 AZ
- 15.11.12 22:55 jerzu
- 16.11.12 00:32 Tomasz Pyra
- 16.11.12 08:55 Artur Maśląg
- 16.11.12 10:28 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.11.12 18:18 Tomasz Pyra
- 16.11.12 19:59 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=