-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Subject: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl> <k7u6kp$nhp$1@news.task.gda.pl>
<1...@4...net>
<k812g3$gkb$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<50a4c2a6$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 15 Nov 2012 17:49:34 +0100
Message-ID: <1lgj8y8xnz8d.5s2gcywmxih8$.dlg@40tude.net>
Lines: 39
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.187.169
X-Trace: 1352998175 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1315 83.11.187.169:51600
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472473
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>> Gwint śrub też posmarowany i jakoś nie zauważyłem, aby po sezonie
>>> jakieś
>>> śruby były słabiej dokręcone...
>
>>Nasmarowany gwint traci sporo ze swojej samohamowności.
>>Czyli właśnie nie będzie tak że jakaś się słabiej dokręci, a np. raz
>>na
>>milion kilometrów odkręcą się wszystkie na raz...
>
> Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
> sie w milionowym odkrecic ?
Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia wynosi
1/1000000.
Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało nie
bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.
Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną samohamowność
- nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.
Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni styku
stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy smarować.
> A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie odkrecaja
> same.
W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to dobre.
Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki i
zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
zabraniają smarowania.
> Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w kadecie
> po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i gdzie
> smaru nawalono.
To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.12 18:11 Tomasz Pyra
- 15.11.12 19:19 J.F
- 15.11.12 20:21 Tomasz Pyra
- 15.11.12 20:54 Filip
- 15.11.12 20:55 Filip
- 15.11.12 21:17 Filip
- 15.11.12 21:35 Artur Maśląg
- 15.11.12 21:44 Artur Maśląg
- 15.11.12 22:50 AZ
- 15.11.12 22:55 jerzu
- 16.11.12 00:32 Tomasz Pyra
- 16.11.12 08:55 Artur Maśląg
- 16.11.12 10:28 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.11.12 18:18 Tomasz Pyra
- 16.11.12 19:59 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo