eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi aluminiowe - porady praktyczneRe: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
    Subject: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl> <k7u6kp$nhp$1@news.task.gda.pl>
    <1...@4...net>
    <k812g3$gkb$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <50a4c2a6$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 15 Nov 2012 17:49:34 +0100
    Message-ID: <1lgj8y8xnz8d.5s2gcywmxih8$.dlg@40tude.net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.187.169
    X-Trace: 1352998175 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1315 83.11.187.169:51600
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2472473
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 11:23:31 +0100, J.F napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >>> Gwint śrub też posmarowany i jakoś nie zauważyłem, aby po sezonie
    >>> jakieś
    >>> śruby były słabiej dokręcone...
    >
    >>Nasmarowany gwint traci sporo ze swojej samohamowności.
    >>Czyli właśnie nie będzie tak że jakaś się słabiej dokręci, a np. raz
    >>na
    >>milion kilometrów odkręcą się wszystkie na raz...
    >
    > Watpie. bo jesli sie nie odkrecilo przez milion km to czemu mialoby
    > sie w milionowym odkrecic ?

    Raczej miałem na myśli że z każdym kilometrem szansa odkręcenia wynosi
    1/1000000.
    Chodzi mi o to że to że ktoś przejechał ileś tam i nic się nie stało nie
    bardzo jest tu jakimś istotnym argumentem.

    Po prostu takich połączeń się nie smaruje, niezabezpieczonych gwintów
    również. Smarować można gwinty które mają inaczej zapewnioną samohamowność
    - nakrętką samokontrującą, pokładką sprężynującą, albo kontrą.
    Samohamowność śruby koła oparta jest głównie o tarcie na powierzchni styku
    stożka śruby/nakrętki z felgą i tego elementu na pewno nie należy smarować.

    > A praktyke mam podobna jak Dykus - wcale sie nasmarowane nie odkrecaja
    > same.

    W praktyce udają się przeróżne rzeczy, co nie znaczy że jest to dobre.
    Tu trzeba by mieć odpowiednio dużą próbę, odpowiedniu skrajne warunki i
    zapewne okaże się że nie bez przyczyny instrukcje serwisowe wprost
    zabraniają smarowania.

    > Watpie zebym byl az taki staranny i nie zasmarowal ... a np w kadecie
    > po sezonie byl zawsze problem z odkreceniem, niezaleznie ile i gdzie
    > smaru nawalono.

    To problem pewnie był jeszcze w innym miejscu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: