  • Data: 2021-04-01 22:36:12
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-04-01 o 21:41, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Mam pralkę klasy A+++, od cholery programów. Nie oczekuję od niej, że
    > będzie sterowana myslami i że będzie miała wbudowany ekspres do kawy. Ma
    > prać. I już, nic więcej. I najlepiej nich się nie psuje. Nic więcej od
    > niej nie oczekuję. Wydaje mi się, że w tych oczekiwaniach nie jestem
    > odosobniony.

    Ale jesteś w mniejszości. Większości zaś wystarczy 5 lat gwarancji.

    > To samo dotyczy zmywarki. Zmywarka zaś jest skonstruowana
    > tak, że musi się spieprzyć. Pompa zintegrowana z grzałką. Padła pompa.
    > Nowa 700zł. No to rozbieram nierozbieralną, a tam owoc geniuszu - wirnik
    > szorstki jak papier ścierny osadzony w łożysku z gównolitu.

    A nie poleciało wcześniej uszczelnienie ?

    > Całe
    > szczęście, że tydzień wcześniej kupiłem tokarkę i że miałem kawałek
    > teflonu. Wybierak programu - blaszka szorująca po ścieżkach z sadzy, czy
    > innego gównolitu. Mi by było wstyd sprzedać klientowi tak zaprojektowane
    > urządzenie. > Zgodzę się, że ludzie mogą oczekiwać nowości w telewizorach, czy
    > komórkach, ale w/w sprzęty mają po prostu działać i nic więcej.

    Nie masz wyboru.

    Chociaż: ostatnio zdechł był piekarnik w 20 letniej kuchence. Spaliły
    się w programatorze 16 A przekaźniki sterujące 2 kW grzałki, przy okazji
    zjarała się PCB programatora. Sprawny programator dostępny tylko jako
    używka, w chorej cenie. Odbudowałem PCB programatora, a grzałkami
    steruję stycznikami, znalezionymi w szufladzie.

    Pralka: 20 letnia Amica. Wymienione już łożyska bębna ( aż się prosi dać
    modele uszczelnione gumą 2RS, tymczasem fabrycznie są nieuszczelniane ZZ
    ) , łożyska silnika, ze 2 razy pasek, szczotki. Ze 4 razy wymieniana
    pompa i zawór zraszania. No i wymieniony soft w sterowniku. Części tanie
    i dostępne.

    Zaczynam taki hardcorowy serwiso-tuning traktować jako sport :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza