eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkonomiczne obroty silnika › Re: Ekonomiczne obroty silnika
  • Data: 2009-04-25 01:03:15
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego
    > i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest
    > przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min.

    Zależy od silnika.

    > Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy,
    > trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)?

    Nie zawsze, bo przy 90km/h z silnikiem benzynowym turbo 2l można mieć
    2000obr/min i jechać na 6 biegu albo na 5 biegu i 2300 obr/min a
    spalanie będzie zbliżone.

    > Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz.

    Zależy od nadwozia.

    > Są tacy, którzy nie redukują biegu przy prędkości jazdy 50km/godz,
    > nadal jadąc na najwyższym.
    > Czy słusznie?

    Przy 50km/h na piątce?
    Taaa, a później dodają mocno gazu i koła dwumasowe idą w pi.

    Ekonomiczne obroty silnika to takie, przy których jest dostępne 70-90%
    maksymalnego momentu, patrząc od dołu.
    Wtedy silnik jest na tyle silny by utrzymać prędkość samochodu i na tyle
    się wolno kręci, by mało palić.

    zyga

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: