-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Date: Sat, 25 Apr 2009 03:03:15 +0200
Organization: male zet
Lines: 31
Message-ID: <gstmiq$196$1@news.interia.pl>
References: <gsslk7$ceo$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-126-95.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1240620442 1318 77.115.126.95 (25 Apr 2009 00:47:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 00:47:22 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <gsslk7$ceo$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.21) Gecko/20090302
Thunderbird/2.0.0.21 Mnenhy/0.7.6.0
X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23829
[ ukryj nagłówki ]
> Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego
> i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest
> przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min.
Zależy od silnika.
> Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy,
> trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)?
Nie zawsze, bo przy 90km/h z silnikiem benzynowym turbo 2l można mieć
2000obr/min i jechać na 6 biegu albo na 5 biegu i 2300 obr/min a
spalanie będzie zbliżone.
> Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz.
Zależy od nadwozia.
> Są tacy, którzy nie redukują biegu przy prędkości jazdy 50km/godz,
> nadal jadąc na najwyższym.
> Czy słusznie?
Przy 50km/h na piątce?
Taaa, a później dodają mocno gazu i koła dwumasowe idą w pi.
Ekonomiczne obroty silnika to takie, przy których jest dostępne 70-90%
maksymalnego momentu, patrząc od dołu.
Wtedy silnik jest na tyle silny by utrzymać prędkość samochodu i na tyle
się wolno kręci, by mało palić.
zyga
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.09 06:43 PeJot ( home)
- 25.04.09 09:10 WM
- 25.04.09 09:38 Sqeeb
- 25.04.09 13:34 WM
- 25.04.09 17:38 PeJot ( home)
- 25.04.09 19:08 WM
- 25.04.09 21:43 PH
- 26.04.09 05:59 PeJot ( home)
- 26.04.09 06:03 PeJot ( home)
- 26.04.09 08:04 WM
- 26.04.09 10:38 J.F.
- 26.04.09 11:42 WM
- 27.04.09 08:34 J.F.
- 27.04.09 08:38 J.F.
- 27.04.09 09:25 Michal Jankowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=