eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkonomiczne obroty silnikaRe: Ekonomiczne obroty silnika
  • Data: 2009-04-25 13:34:40
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):
    > .... A silnik teoretycznie
    > powinien palić mniej przy mniejszych obrotach.

    Jak to jest ze zuzyciem paliwa na różnych biegach już wiem,
    bo znalazłem wykres nr5 i tabelę 1, str.53 tutaj:
    http://www.ptnss.pl/images/ss2004-02/Numer-2004-02-a
    ll-low-res.pdf

    Przy prędkości 90km/godz mamy takie zużycie paliwa:
    5-ty bieg 0,009 g/s
    4-ty bieg 0,15 g/s
    3-ci bieg 0,22 g/s

    Przy prędkości 70km/godz mamy zużycie paliwa:
    5-ty bieg 0,08 g/s
    4-ty bieg 0,05 g/s
    3-ci bieg 0,082 g/s

    Czyli warto zredukować na czwórkę przy 70km/h :-)



    Jak powstaje charakterystyka uniwersalna silnika podano tutaj (rys.5):
    http://www.biomech.pwr.wroc.pl/download/13.pdf

    Pojazd jadąc w ustabilizowanych warunkach ze stałą prędkością
    potrzebuje stałej mocy, a ta charakterystyka zawiera krzywe stałej mocy
    w funkcji obrotow (z naniesionymi liniami zużycia paliwa).

    Pozdrawiam WM



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: