eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkonomiczne obroty silnika › Re: Ekonomiczne obroty silnika
  • Data: 2009-04-26 11:42:25
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Moze to pomoze
    > http://www081.thinkquest.dk/physics1.htm
    >

    Tam jest charakterystyka uniwersalna silnika, o której już wspominałem.

    >
    > Wez jeszcze pod uwage ze to tylko sprawnosc silnika [tego jednego].
    > Opory ruchu rosna wraz z predkoscia.
    >

    Pojazd jadąc w ustabilizowanych warunkach ze stałą prędkością potrzebuje
    stałej mocy.

    Krzywe stałej mocy są hiperbolami w układzie /moment ,obroty/ bo:
    M(n)=A*N1 / n ; gdzie: A to stała z przeliczenia jednostek

    Twój wykres zawiera jedną krzywą stałej mocy = 13kW (~100km/h) ,
    która nie przechodzi przez minimum zużycia paliwa.
    Ktoś dorysował słabo ołówkiem krzywą (wyższej) stałej mocy,
    która przechodzi przez obszar minimum.
    Ta ołówkowa krzywa (wyższej) stałej mocy odpowiada prędkości jazdy z jakąś
    stałą wyższą prędkością niż 100km/h.
    To jednak nie wystarczy aby trafić w dołek minimum zuzycia paliwa,
    trzeba obrotów ok. 3000rpm , co wymaga odpowiedniego przełożenia.

    WM


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: